9'ncu Ana Jet Üs Uçak Bakım Komutanlığı bakım eğitim merkezi amirliğinde yürütülen hizmet içi eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi.
Künye
İşbeceren, Ahmet. 9'ncu Ana Jet Üs Uçak Bakım Komutanlığı bakım eğitim merkezi amirliğinde yürütülen hizmet içi eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002.Özet
Hava Kuvvetleri Komutanlığı’ nın eğitim sistemi içerisinde kendine özgü bir yapıya sahip olan Bakım Eğitim Merkezi Amirliği’ nin yürüttüğü hizmet içi eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesini konu alan bu araştırmada, BEM. A.liğinin faaliyetlerinde rol alan yöneticiler, öğretmenler ve öğrencilerin görüşlerine göre hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, eğitim programlarının hazırlanması, kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri, öğretmen becerileri, ölçme değerlendirme faaliyetleri ile eğitim ortamının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. HİE uygulamalarının yürütülmesine ilişkin akademik kaynaklarla Hv.K.K.lığının bu konuda yazılmış yönerge ve direktifleri taranmıştır. Ayrıca araştırmaya veri sağlamak amacıyla Uçk.Bkm.K.lığında görev yapan toplam 641 personelin oluşturduğu evrenden alman örnekleme anket uygulanmıştır. Araştırmada toplanan veriler sınıflama türünde olduğundan, verilerin çözümünde frekans ve yüzdelik hesaplamaları vapılarak, gruplar arası ilişkilerin test edilmesinde kay kare tekniği kullanılmıştır. Araştırmada BEM.A.liğinin amaç bölümünde değinilen hususları büyük oranda karşıladığı ancak, HİE ihtiyaçlarının belirlenmesinde personelin görevi başındaki durumunun objektif olarak gözlenmesinin yararlı olacağı; programlara katılan personelin program hakkındaki önbilgilerinin artırılması gerektiği; öğretmenlerin daha çok konuya uygun yöntemleri tercih ettikleri; sınavların psiko-motor alanı kapsayıcı şekilde geliştirilmesi gerektiği ve eğitim ortamının öğrencilerin ilgilerinin dağılmasına neden olacak etkenlerden uzak şekilde düzenlenmesinin faydalı olacağı belirlenmiştir. Maintenance Training Center is unique education system in the Turkish Air Force training system that evaluation maintenance training concept is inservice training. All training activities in the Maintenance Training Center depends on the opinion of the managers, teachers and students purpose of the abstract is education requirements, preparing the education programs, education technicals, ability of the teachers, measurement and evaluation and education environment. In this researchment is used survey method. All Turkish Air Force Regulations and directives are used as a academic training documents. In addition to chose documents provide the information in this researchment taken a public survey by the sampling by the maintenance person. In the researchment gathered data are kind of classification data analysis frequencies, percent and Chi-square are used. This researchment provides information talked about the purpose section. On the other hand it is going to be helpful to seeing people who performs their works, increment a priory of knowledge who attemp the inservice training program is verv important, the teachers prefer the teaching methods that is applicable the inservice training program, examinations are developed to contain psychomotor skills and education environment is set not disturb the students interest during the training period.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Kosova'daki öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik bilgi, inanç, tutum ve özyeterliklerinin sınıf içi uygulamalarıyla ilişkisinin incelenmesi
Yıldırım, Soner (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik bilgi, inanç, tutum ve özyeterliklerinin, sınıf içi uygulamalarıyla ilişkilerini incelemektir. İlişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma desenine göre tasarlanan ... -
Cumhuriyet'in ilk 15 yılı (1923-1938) ile son 15 yılda (2000-2015) eğitimle ilgili sorunların karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
Özkan, Umut Birkan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu arastırmada, Cumhuriyet’in ilk 15 yılı (1923–1938) ile son 15 yılda (2000–2015) egitimle ilgili sorunları karsılastırmalı olarak degerlendirmek ve günümüze iliskin önerilerde bulunmak amaçlanmıstır. Nitel arastırma ... -
Eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerine ilişkin görüşleri
Eroğlu, Özgür (2015)Bu araştırmada, eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerinin müzik öğretmenliği mesleğinin gerekliliklerine uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan model, betimsel ...