Raylı sistem-karayolu yolcu taşımacılığının karşılaştırılması üzerine bir araştırma (Balıkesir il merkezi ile Çağış Kampüsü arası)
Künye
Taşçı, Fevzi. Raylı sistem-karayolu yolcu taşımacılığının karşılaştırılması üzerine bir araştırma (Balıkesir il merkezi ile Çağış Kampüsü arası). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005.Özet
Bu tez iki ana kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda toplu taşımaya yönelik karayolu ve raylı taşıma sistemlerinin kent içindeki yeri ve bu sistemlerin belli periyotlar halinde gelişim sürecine yer verilerek, ülkemizdeki kent içi toplu taşımada karayolu ve raylı taşıma sistemlerinin gelişimi üzerinde durulmuştur. Ayrıca kentsel dokunun önemli bir parçası olan kent içi karayolu ve raylı taşıma sistemlerinin bazı önemli faktörlere göre karşılaştırılması yapılmıştır. ikinci kısımda ise Balıkesir kent merkezi ile Çağış kampusu arasında raylı sisteme yönelik güzergah analizi yapılmıştır. Bu bağlamda; güzergah ile ilgili; genel durum, ulaştırma alt yapısını taşıyacak zeminin jeolojik yapısı ve mevcut ulaşım türleri araştırılmış, toplu taşımacılıkta raylı sistem geçiş aşamasına esas teşkil eden kentsel nüfus ve kentin gelişim yönleri ile geçkinin bitimindeki kampusun mevcut ve gelecekteki kapasitesi incelenmiştir. Güzergah analizine bağlı olarak kent merkezi ile kampus arasındaki toplu taşımacılığının, kapasite ve yapım maliyetleri bakımından raylı sisteme uygunluğu değerlendirilmiştir. This thesis consists of two main units. First part consists of the development of the urban rail and rood transport reporting the importance of public transportation. The rail transit and road transport systems which are the important parts of urban structure are compared according to some significant criteria. Second part, the route between Balıkesir city center and Çağış campus is analyzed for the rail transit system. In this case, according to the route, the general situation, the geological exploration of the ground which will carry the transportation's substructure, and the existing kinds of transport are searched; the urban population which is essential to state the level to pass the rail system, the growing direction of the city, and the current and future capacity of the university campus at the end of the route are examined. Related to the route analysis, the mass transportation between city center and campus is considered to be suitable to rail transit system from the points of the capacity and the construction cost.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Balıkesir ili şehir merkezi ve Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi' nin elektromanyetik alan haritası
Keysan, Alper (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)Elektromanyetik alanlar ile oluşan elektromanyetik kirlilik konusu günümüzde çok tartışılan ve dikkat çeken bir konudur. Ülkemizde ve tüm dünyada bu konu üzerinde, özellikle canlı yapılar üzerindeki uzun vadede etkilerinin ... -
Manyas Ovası, Susurluk Çayı, Balıkesir Ovası ve Kocaçay (Balıkesir) arasında kalan sahanın bitki coğrafyası
Bayır, Ebru (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu çalışmanın amacı, Manyas - Balıkesir arasında kalan sahadaki bitki örtüsünün dağılışının ve bu dağılışa yön veren fiziki faktörlerin tespitidir. Daha geniş alanları kapsadığı için önceki çalışmalarda sahadan yüzeysel ... -
Balıkesir ili yerel yöneticilerinin turizme ve Balıkesir turizm potansiyeline bakış açıları
Kalaycıoğlu, Ozan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Turizm politikaları her ne kadar hükümetlerin programlarında tüm ülkeyi kapsayıcı genel değerlendirmelerle yer alsalar da bölgesel veya destinasyon odaklı politikaların oluşturulması ve bu sürece yerel yönetimlerin dahil ...