Turistik tüketicilerde marka aşkı ve marka sadakati: Otel müşterileri örneği
Özet
Sürekli farklılık arayışı içinde olan günümüz tüketicilerini elde tutabilmek her geçen gün zorlaşmaktadır. Günümüzde tüketiciler
daha bilgili, daha talepkar ve daha eleştirel bir yaklaşım sergilemektedir. Bu noktada işletmeler kendi markalarına sadık ve aşık
olan tüketicilere ulaşmayı hedeflemektedir. Aşk bir markaya derin duygularla bağlanma hissidir. Bu kapsamda araştırmanın amacı:
demografik değişkenlere göre marka aşkı ve marka sadakati arasında farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Ayrıca turistlerin
otel markalarına aşk ile bağlı olup olmadıklarını belirlemek çalışmanın bir diğer amacıdır. Bu çalışmada, TÜROB Zincir Otel
Araştırması’nda yer alan İstanbul’da zincir otellerde konaklayan 400 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi
için t-testi, tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre erkek katılımcıların kadınlara kıyasla daha fazla marka
aşkı ve marka sadakati olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca evli olan katılımcıların marka aşkı ve marka sadakati düzeylerinin daha
yüksek olduğu da araştırmanın bir diğer sonucudur. Katılımcıların yaş, gelir ve eğitim düzeyi ile marka aşkı ve marka sadakati
arasında herhangi bir farklılık tespit edilmemiştir. It is getting harder and harder to keep the consumers who are constantly in search of difference. Today, consumers are more
knowledgeable, more demanding and more critical. At this point, businesses aim to reach consumers who are loyal and in love
with their own brands. Love is the feeling of connecting to a brand with deep emotions. The aim of this study is to determine
whether there is a difference between brand love and brand loyalty according to demographic variables. In addition, it is another
aim of the study to determine whether tourists are connected to hotel brands with love. Afterwards, a questionnaire was applied
to 400 participants who stayed in the chain hotels in Istanbul, which were included in the TÜROB Chain Hotel Survey. In order
to analyze the obtained data, t-test and one-way analysis of variance were applied. According to the results of the analysis, it was
found that male participants had more brand love and brand loyalty than women. In addition, it is another result of the study that
married lovers have higher brand loyalty and brand loyalty levels. There was no difference between the participants’ age, income and
education level and their of brand love and brand loyalty.
Kaynak
Turizm Akademik DergisiCilt
7Sayı
1Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve raporlanması
Uzun, İrem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Markalar, insanların zihninde kalite ve güven algısı oluşturur. Genellikle ürünler ile ilgili olumlu olguların temelinde markalar vardır. Stratejik bir öneme sahip markalar, işletmelerin nakit akışlarında artışa yol açabilir ... -
Turistlerin algıladığı marka şeffaflığı, marka iletişimi, marka güveni ve marka evangelizmi arasındaki etkilerin incelenmesi: Balıkesir – Körfez bölgesi örneği
Topcuoğlu, Çağla (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2023)Günümüzde işletmelerin özellikle rekabet ortamında ön plana çıkabilmek için üzerinde durduğu en önemli konulardan birisi şüphesiz sadık müşteriler yaratarak, işletme yaşam boyunu uzatma düşüncesidir. Sadık müşterilerin ... -
Müşteri temelli marka değerinin yaratılması termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin marka algılarının ölçülmesi: Balçova örneği
Gül,Melike (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Müşterinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda markaya ilave edilen değer olarak bilinen müşteri temelli marka değerinin, işletmelerin başarısını ve rekabet gücünü arttıran önemli bir kavram olduğu bilinmektedir. Bu kapsamda ...