Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler kavramlarını öğrenme düzeyi (Balıkesir Üniversitesi örneği)
Künye
Girgin, Sevim. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler kavramlarını öğrenme düzeyi (Balıkesir Üniversitesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022.Özet
Bu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmenliği bölümünde okumakta olan öğretmen adaylarının Sosyal Bilgiler kavramlarını bilme düzeylerini ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışma, tarama yöntemine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı içinde Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, 1, 2, 3 ve 4.sınıfta öğrenim gören 151 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü
öğrencisidir. Çalışmanın verilerini toplamak için öğretmen adaylarına önce açık uçlu sorular halinde hazırlanan testle 100 Sosyal Bilgiler kavramının tanımı sorularak bir ön test uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda yeniden veri toplama aracı hazırlanmıştır. Bu veri toplama aracı ise 50 Sosyal Bilgiler kavramı doğru-yanlış testi şeklinde hazırlanmıştır. Hazırlanan “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kavram Bilgisi Testi” için yapılan güvenirlik, geçerlik çalışmaları kapsamında betimsel
istatistik, madde güçlüğü, madde ayırt ediciliği ve madde analizinde yararlanılmıştır. Veri analizinde SPSS 21.0 paket program kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının kavram bilgisinde cinsiyete göre bakıldığında anlamlı farklılık olmadığı, sınıf düzeylerine göre değerlendirildiğinde anlamlı bir farklılık olduğu ortaya koyulmuştur. Ayrıca bazı kavramların öğretmen adaylarına kolay geldiği, bazı
kavramları cevaplayamadıkları ve konu alanlarına göre kavram bilme düzeylerinde anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda kavram öğretimi ile ilgili yapılabilecek çalışmalar için öneride bulunulmuştur. The aim of this study is to determine the level of knowledge of pre-service teachers who are studying in the department of Social Studies about the concepts of Social Studies.For this purpose, the study was designed according to the scanning method. The research study group included 151 teacher candidates who are in Grade 1,2,3 and 4 in the 2021-2022 academic year in the Department of Social Studies,
Necatibey Faculty of Education, Balıkesir University, Turkey. In order to collect the data of the study, a preliminary test was applied to prospective teachers by first asking the definition of 100 Social Studies concepts with a test prepared in the form of open ended questions. A new data collection tool has been prepared in accordance with the obtained data. In this data collection tool, 50 concepts of Social Studies have been created in the form of true false test. The reliability and validity studies conducted for
the prepared “Social Studies Teacher Candidates' Concept Knowledge Test” were used in descriptive statistics, item difficulty, item distinctiveness and item analysis within the scope of the studies. In the analysis of the data, SPSS 21.0 Microsoft Excel programs were used. As a result of the research, there was no significant difference in the concept knowledge of Social Studies teacher candidates according to gender, and it was revealed that there was a significant difference according to class levels. In addition, it has been determined that some concepts are easy for prospective teachers, they cannot answer some concepts, and there are important differences in their level of concept knowledge according to their subject areas. At the end of the study, suggestions were made for studies that could be done related to concept teaching.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında vatandaşlık eğitiminin sosyal bilgiler öğretim programındaki hedeflere uygunluğu yönünden değerlendirilmesi
İpek, İbrahim (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmada ilköğretim ikinci kademede 2006 yılından itibaren okutulan Sosyal Bilgiler ders kitaplarının yurttaşlık eğitimi/siyasal sosyalleşme boyutu, MEB’in hedefleri ve Sosyal Bilgiler Programı’nın amaçları çerçevesinde, ... -
2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programının sarmal programlama modeline uygunluğunun kazanım düzeyinde incelenmesi
Çopur, Ahmet; Seyhan, Canan (Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)2018 yılı sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımların sarmal programlama yaklaşımına uygunluğunu ortaya koyma amacında olan çalışmanın verileri nitel bir veri toplama tekniği olan doküman incelemesi ... -
Sosyal bilgiler eğitiminde tartışmalı konuların incelenmesi
Peker, Gamze (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Dünya'da ve Türkiye'de birçok konu tartışmalı konu haline gelmiştir. Tartışmalı hale gelen konuların her biri ise hem bireyi hem de toplumu ilgilendirir. Bireyi ve toplumu ilgilendiren konuları içeren temel derslerden biri ...