Turist rehberlerinin kaynak yönetimi rollerine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması
Özet
Bu çalışmanın amacı, turist rehberlerinin kaynak yönetimi rollerine yönelik özgün bir tutum ölçeği geliştirmektir. Çalışmada karma yöntem tercih edilmiştir. Ölçek geliştirme aşamalarının sırasıyla uygulandığı çalışmanın örneklemini turist rehberleri oluşturmaktadır. Turist rehberleriyle yapılan görüşmeler sonrasında elde edilen nitel verilerle madde havuzu oluşturulmuş ve uzman görüşüne sunulmuştur. Ölçeğin ilk formuyla ön deneme uygulamasına geçilmiştir. Bu aşamada turist rehberleriyle görüşülmüş ve ölçeğin nihai formuyla yapının geçerliğine ilişkin uygulama gerçekleştirilmiştir. Yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi sonucunda yapı sadeleştirilmiş, farklı bir örneklem grubuyla yapının doğrulanmasına ilişkin uygulama gerçekleştirilmiştir. Doğrulayıcı Faktör Analizi sonucunda turist rehberlerinin kaynak yönetimi rollerine yönelik tutumlarını ölçen “bilgilendirme”, “sorumlu davranışa teşvik etme” ve “çevresel farkındalığı artırma” olmak üzere üç boyutlu, geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği elde edilmiştir. The aim of the study is to develop a unique attitude scale towards the resource management roles of tourist guides. The mixed method was preferred in the study. Tourist guides constitute the sample of the study, in which the scale development stages were applied sequentially. An item pool was created with the qualitative data obtained after the interviews with the tourist guides and presented to the expert opinion. With the first form of the scale, the preliminary trial application was started. At this stage, tourist guides were interviewed, and an application was made regarding the validity of the structure with the final form of the scale. As a result of the Explanatory Factor Analysis, the structure was simplified, and an application was made to verify the structure with a different sample group. As a result of the Confirmatory Factor Analysis, a three-dimensional scale that consists of “Informing”, “Encouraging Responsible Behavior” and “Raising Environmental Awareness”, was developed to measure the attitudes of tourist guides towards resource management roles.
Cilt
11Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.21325/jotags.2023.1247https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1182755
https://hdl.handle.net/20.500.12462/14045