Lise 1.sınıf "2000'li yılların bilimi biyoloji" ve lise 3.sınıf "biyoteknoloji ve genetik mühendisliği" ünitelerinin program tasarısı
Künye
Kurtuldu, Havva Meltem. Lise 1.sınıf "2000'li yılların bilimi biyoloji" ve lise 3.sınıf "biyoteknoloji ve genetik mühendisliği" ünitelerinin program tasarısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001.Özet
Bu çalışmada, lise 1. Sınıf "2000'li Yılların Bilimi Biyoloji" ve lise 3. Sınıf "Biyoteknoloji Ve Genetik Mühendisliği" ünitelerinin program tasarısı, Benjamin S. Bloom' un "Tam Öğrenme Modeli" esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada sırasıyla şu işlemler gerçekleştirilmiştir: * Şubat 1998 tarih ve 2485 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Lise Biyoloji Dersinin Program Tasarısı, Milli Eğitim Bakanlığının konu ile ilgili çalışmaları ve alanla ilgili diğer kaynaklar gözden geçirilmiştir. * Ünitelerin alt başlıkları saptanmıştır. * Ünitelerin içerik analizleri yapılmıştır. * Analiz sonucunda saptanan davranışlar arasında aşamalılık ilişkileri kurulmuştur. * Ünitenin hedef davranışlarını öğrenciye kazandırmaya yönelik, planlar hazırlanmıştır. * Ünitedeki hedef davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığını saptamaya yönelik izleme testleri hazırlanmıştır. * Hazırlanan testler ön ve son test olarak lise öğrencilerine uygulanarak değerlendirme yapılmıştır. In this study, the curriculum design of the units, "Science For The Years of 2000, Biology" for high school first grade and "Biotechnology and Genetics Engineering" for high school third grade, have been prepared in accordance with Benjamin S. Bloom's "Mastery Learning Model". Following procedures were realited in this study: * Curriculum design of the units, "Science For The Years of 2000, Biology" for high school first grade and "Biotechnology and Genetics Engineering" for high school third grade, published in the Bulletin No.2485, dated February 1998, National Ministry of Education publications about the subject and other sources on the subject were reviewed. * Sub-units of the units were determined. * Content analysis were conducted for units. * Sequential relationships among the behaviours were determined and content analysis was set up through the behaviours which were aimed. * The plans of the units were prepared in order to make students gain the intended behaviours. * Formative tests were prepared to find out whether the units' behavioral objectives were accomplished by the students. * The tests which had been prepared, were practised on the high school students as a front and back tests and evaluation was made.