Tüketicilerin alış-veriş merkezi (AVM) tercihlerinde yiyecek içecek işletmelerinin etkisine yönelik bir araştırma
Özet
Tüketiciler günümüzde alışveriş merkezleri için değerlendirme yaparken birçok kriteri düşünüp AVM tercihinde bulunmaktadırlar. Bunun en önemli sebeplerinden bir tanesi alışveriş merkezlerinin kişilerin boş zamanlarında güzel vakit geçirebildikleri, sinemaya gittikleri, arkadaşlarıyla bir araya geldikleri ve çeşitli yiyecek içecek hizmeti sunan işletmelerde yemek yiyebildikleri yerler olmasıdır. Tüketiciler özellikle alışveriş yapmak için bu tür yerleri daha çok tercih etmekle beraber bu özelliğinin yanında yiyecek faktörü de tercih etmede önemli faktörlerin başında yer almaktadır. Çünkü alışveriş yapıp aynı anda başka işlemlerinde gerçekleştirildiği yer olması önemli bir avantaj oluşturmaktadır. AVM’lerin en önemli özelliği eş zamanlı bir şekilde birçok etkinliğin bir arada gerçekleşmesini sağlamaktadır. Bu husus ise tüketiciler açısından çekici bir güç olarak kullanılmaktadır. Ayrıca alışveriş merkezleri kişilerin sosyolojik ve psikolojik ihtiyaçlarını giderdiği yerler olarak da ifade edilmektedir. Bu araştırmanın amacı tüketicilerin alışveriş merkezi tercihlerinde yiyecek- içecek işletmelerinin etkisine yönelik faktörlerin incelenmesidir. Araştırmada veri toplamak için Nicel araştırma yöntemlerinden olan anket tekniğinden yararlanılmış olup ve kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma örneklemini 413 kişi oluşturmuştur. Elde edilen veriler değerlendirildiğinde; söz konusu katılımcıların tümünün çalışmayı destekleyecek niteliklerde rasyonel ve sağlıklı veriler verdiği saptanmıştır. Consumers, especially today, prefer shopping centers by considering many criteria when evaluating shopping centers. One of the most important reasons for this is that shopping malls are places where people can have a good time in their spare time, go to the movies, meet with their friends and dine at businesses that offer various catering services. Especially for shopping, consumers prefer such places more. Because it is an important advantage to have a place where you can shop and perform other transactions at the same time. The most important feature of shopping malls is that they enable many activities to take place simultaneously. This issue is used as an attractive force for consumers. In addition, shopping centers are also expressed as places where people meet their sociological and psychological needs. The aim of this research is to examine the factors related to the effect of food and beverage businesses on consumers' shopping center preferences. Questionnaire technique, one of the quantitative research methods, was used in the collection of data in the study and convenience sampling method was used. The research sample consists of 413 people. When the obtained data is evaluated; It was determined that all of the participants in question gave rational and healthy data to support the study.
Cilt
5Sayı
3Bağlantı
https://doi.org/10.33083/joghat.2022.192https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1132820
https://hdl.handle.net/20.500.12462/14298