Pandemi pedagojisi: Velilerin okula bakış açısı
Künye
Coşkun, Özge. Pandemi pedagojisi: Velilerin okula bakış açısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023.Özet
Uzaktan öğrenme, geleneksel yöntemin aksine zamandan ve mekândan oluşan sınırlılığı kaldıran, öğreten ve öğrenenin farklı ortamlarda olduğu, öğretme aracı olarak teknolojik araçların kullanıldığı, programlanmış disiplinler arası bir öğrenme biçimidir. Bu çalışmada, çeşitli öğrenim kademelerinde çocukları öğrenim gören ailelerin Covid-19 pandemi sürecinde eğitime ilişkin bakış açıları ve beklentilerinin nasıl değiştiğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nicel araştırma yaklaşımlarından betimsel tarama modeliyle yürütülmüştür. Bu araştırma geçmişe dönük tarama araştırmasıdır. Bu araştırmada kolayda ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile örneklem alınmıştır. Bursa ilinde, Nilüfer, Yıldırım ve Osmangazi ilçelerinde bulunan özel ve kamu (devlet) anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde 2022- 2023 yılında öğrenim gören 396 öğrenci velisine anket uygulama amacı ile ulaşılmak istenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Velilerin Okula Bakış Açıları ve Beklentilerinin Pandemi Dönemindeki Değişimini Değerlendirme Anketi kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda demografik sorular ile birlikte 53 adet soru belirlenmiştir. Elde edilen veriler beşli Likert ölçeği kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, veli görüşlerinde cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık belirlenmemiştir. Ayrıca etki büyüklüğü değeri yüksek olmamakla birlikte teknolojik sorunlar yaşamada sosyoekonomik düzeyin etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Distance learning, unlike the traditional method, is a programmed interdisciplinary learning style that removes the limitation of time and space, the teacher and the learner are in different environments, and uses technological tools as a teaching tool. In this study, it was aimed to reveal how the perspective and expectations of families whose children study at various levels have changed during the Covid-19 pandemic process. In parallel with this purpose, the research was carried out with the descriptive survey model that is one of the quantitative research approaches. This research is a retrospective survey research. In this study, the sample was taken with the easily accessible sampling method. It was aimed to reach 396 parents of students studying in private and public kindergarten, primary school, secondary school and high school in the provinces of Bursa, in the districts of Nilüfer, Yıldırım and Osmangazi in 2022-2023, with the aim of applying a questionnaire. The Personal Information Form which was prepared by the researcher and the Evaluation Questionnaire of the Changes in Parents' Perspectives and Expectations about the School during the Pandemic Period were used as data collection tools. In line with the purpose of the research, 53 questions were determined together with demographic questions. The resulting sections were evaluated using the five-point Likert method. As a result of the research, no significant difference was determined in terms of gender in the opinions of the parents. In addition, although the effect size value is not high, it has been concluded that socioeconomic level is effective in experiencing technological problems.