Teknoloji destekli argümantasyon yönteminin ortaokul öğrencilerinin vücudumuzdaki sistemler ünitesindeki akademik başarılarına, yaratıcılıklarına ve argümantasyon becerilerine etkisi
Künye
Yenigün, Rabia. Teknoloji destekli argümantasyon yönteminin ortaokul öğrencilerinin vücudumuzdaki sistemler ünitesindeki akademik başarılarına, yaratıcılıklarına ve argümantasyon becerilerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024.Özet
Ülkemizde de özellikle son yıllarda fen bilimleri ile teknolojinin kesiştiği ve fen bilimleri dersi öğretimine teknolojinin entegre edilerek yeni öğretim yaklaşımları kullanıldığı görülmektedir. Fen bilimleri öğretiminin etkili olabilmesi için kullanılan yeni öğretim yaklaşımlarından birisi de teknoloji destekli argümantasyon yöntemidir. Argümantasyon, öğrencilerin ön bilgileri ile ortaya koydukları görüşlerini destekleyen nedenleri anlaşılır bir şekilde dile getirdikleri, düşüncelerinin doğruluğunu desteklemek için karşıt kanıtlar sundukları ve çürütmeler yaptıkları iletişim bütünüdür. Etkili fen öğretiminin gerçekleşebilmesi için öğrencilerin güçlü argümanlar üretmeleri, fikirlerini savunabilecek verileri gerekçe veya karşıt argümanlarla çürütme kullanmaları gerekmektedir. Bu çalışma, teknoloji destekli argümantasyon yönteminin destek-hareket sistemi ve sindirim sistemi konularına ilişkin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcılıklarına, argümantasyon becerilerine ve kavramsal anlama düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır.2022-2023 eğitim öğretim yılında Balıkesir Savaştepe Fatih Ortaokulunda 6. Sınıfta öğrenim gören farklı iki şubedeki öğrenciler çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışmada 6. Sınıfta öğrenim gören 1 şubedeki öğrenciler deney grubunu 1 şubedeki öğrenciler ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Ortalama 2 hafta süren uygulamada; deney 1 grubu öğrencileri 6. sınıf "Vücudumuzdaki Sistemler" ünitesinin Destek-Hareket Sistemi ve Sindirim Sistemi konularını teknoloji destekli argümantasyon etkinlikleri ile işlerken, kontrol grubu öğrencileri bu üniteyi MEB Fen Bilgisi öğretim programına göre argümantasyon dışı etkinliklerle işlenecektir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılacaktır. Teknoloji destekli argümantasyon yönteminin fen bilimleri dersinin öğretiminde kullanılması öğrencilerin akademik başarılarına, argümantasyon becerilerini ve yaratıcı düşünmelerini sağlamada farklılık olup olmadığı tespit edilecektir. Sindirim Sistemi ve Destek- Hareket Sistemi konularında yeni yöntemlerle teknoloji buluşmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve yaratıcı düşünmelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. In our country, especially in recent years, it has been observed that science and technology intersect and new teaching approaches are used by integrating technology into science teaching. One of the new teaching approaches used to make science teaching effective is the technology-supported argumentation method. Argumentation is a whole of communication in which students clearly express the reasons supporting their opinions based on their prior knowledge, present opposing evidence to support the accuracy of their thoughts, and make rebuttals. In order for effective science teaching to take place, students need to produce strong arguments and use data to defend their ideas, justification or refutation with opposing arguments. This study aims to examine the effect of the technology-supported argumentation method on the creativity, argumentation skills and conceptual understanding levels of sixth grade secondary school students regarding the support-motion system and digestive system issues. Students constitute the sample of the study. In the study, students in 1 branch of the 6th grade constitute the experimental group, and students in 1 branch constitute the control group. The application lasts approximately 2 weeks; While the experimental 1 group students will cover the Support-Movement System and Digestive System topics of the 6th grade "Systems in Our Body" unit with technology-supported argumentation activities, the control group students will cover this unit with non-argumentation activities according to the Ministry of Education Science curriculum. A pre-test post-test control group quasi-experimental design will be used in the research. It will be determined whether there is a difference in the use of technology-supported argumentation method in teaching science courses in terms of students' academic success, argumentation skills and creative thinking. It is thought that the combination of new methods and technology in the Digestive System and Support-Movement System will contribute to the academic success and creative thinking of students.