Matematik eğitiminde portfolyo değerlendirme
Künye
Okçu, Yeşim. Matematik eğitiminde portfolyo değerlendirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Çalışmanın amacı, alternatif bir değerlendirme aracı olarak geliştirilen portfolyoların (öğrenci ürün dosyalarının) matematik derslerinde kullanımının
öğrenci başarısına ve tutumuna olan etkisini araştırmaktır. Araştırma, 2005-2006 öğretim yılının ikinci yarıyılında 9. sınıfta öğrenim gören toplam 31 öğrenci ile yapılmıştır. Yapılan denkleştirme testi ve I. dönem notlarına göre öğrencilerin 16’sı deney grubunu, 15’i ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Matematik derslerinde, deney grubunun değerlendirilmesinde alternatif değerlendirme yöntemlerinden olan portfolyo değerlendirme, kontrol grubunun değerlendirilmesinde ise geleneksel
değerlendirme yöntemleri kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; denkleştirme testi, matematik başarı testi, matematik tutum ölçeği, öğrenciler tarafından hazırlanan ürün dosyaları ve portfolyo değerlendirme anketi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler nitel ve nicel olarak incelenmiştir. Çalışma sonunda, öğrenciler tarafından geliştirilen portfolyoların matematik eğitiminde değerlendirme amaçlı
kullanılmasının geleneksel değerlendirme yöntemlerine göre öğrenci başarısını ve öğrenci tutumunu olumlu yönde etkilediği, ancak dosyanın hazırlanmasında
öğrencilerin bir takım sıkıntılar yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this work is expressing the affect of the portfolios (student result files) which are developed as an alternative assessment tool when used in mathematics lessons on student success and attitude. The research is done in the second term of 2005-2006 education year with 31 students of 9 th class. On the basis of the balancing test results and first term grades, 16 of the students formed the experimental group and 15 of them formed the control group. In mathematic lessons, while evaluating the experimental group portfolio assessment which is one of the alternative assessment methods is used but for control group traditional assessment methods are used. As the data collector instrument; the balancing test, mathematic achievement test, mathematics attitude scale, result files which are prepared by students and a portfolio assessment questionary is used. The gained data from the research is examined as qualitative and quantitative. As a result of the work, usage of the portfolios developed by students in mathematic education for the aim of assessment, affects the achievement and attitudes of students in a positive way but during the preparation of the file the students may have some problems.