Tüketicilerin helal konseptli otellerden beklentilerinin demografik değişkenlere göre irdelenmesi
Özet
Son yıllarda Müslüman tüketicilerin, turizm faaliyetlerine artan ilgileri ve bu doğrultuda dini yaşayışa
uygun turistik ürün arayışları helal turizm kavramını ortaya çıkarmıştır. Helal turizm kavramı tüm dünyada ve
Türkiye’de artan bir ilgi ile karşı karşıya olduğu da açıktır.
Bu çalışma Müslüman turizm tüketicilerinin helal konseptli otel işletmelerinden beklentilerini ortaya
koyarak helal konseptte hizmet veren otel işletmelerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda helal
konseptli otel işletmelerinin müşterilerine anket uygulanarak beklentileri ortaya konulmaya çalışılmıştır.
İstatistiksel analizler sonucunda katılımcıların helal konseptli otellerden öncelikli beklentileri olarak odalarda
kıble yönünün belirtilmesi, helal sertifikalı yiyecek içecek servisi olması, otelde mescit olması, tuvalet ve yatak
yönlerinin kıbleye bakmaması ortaya konmuştur. Araştırmadan elde edilen bir başka sonuç ise katılımcıların
otellerden beklentilerinin kendileri ile ilgili konular olduğu, çalışanların ya da diğer misafirlerin dini tercihleri ile
ilgilenmedikleri şeklinde ortaya çıkmıştır. Increasing interest of Muslim consumers in tourism activities in search of halal products resulted with halal
tourism. It is obvious that halal tourism has increasing interest both in Turkey and in the World.
This study aims to contribute in halal concept hotels byidentifying hotel expectations of Muslim tourists. Survey
is used to find out expectations of hotel guests. As a result of analysis cıble direction in the rooms, halal
certificated food and beverage services, mescid in the hotel and bed and toilets not facing mecca items were
found as primary expectations. And it is also found that expectations are related with quests selves, not any other
else.