İlköğretim ve ortaöğretim matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematik ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi
Künye
Saraç, Nur Emine. İlköğretim ve ortaöğretim matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematik ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Çoklu zeka kuramı sınıf uygulamaları konusunda pek çok çalışma yapılmaktadır. Ancak öğretmenlerin sınıf ortamına, hedeflere ve topluma bakarak seçebilecekleri uygun yöntemlerin belirtilmemiş olması öğretmen ve öğretmen adaylarında bazı sıkıntılara yol açmaktadır. Araştırmada sorunlarla karşılaşan ve
karşılaşabilecek olan öğretmen adaylarının matematik öğretiminde çoklu zeka kullanılmasına ilişkin tutumları incelenmiştir. Matematik öğretmen adaylarının kendi
zeka alanlarını keşfetmelerine, matematik tutumlarını, öğretmenlik yeterliliklerini ve kendilerini daha iyi tanımalarına yardımcı olmak amaçlanmıştır.
Araştırma ile ilgili etkinlikler ve ölçme araçları 2005-2006 öğretim yılı güz döneminde Balıkesir Necatibey Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören ilköğretim
matematik (Nilk=146) ve ortaöğretim matematik (Nofma=52) öğretmenliği bölümü son sınıf öğretmen adayları ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu, öğretmenlik tutumları ölçeği, çoklu zeka envanteri ve matematik tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 12.0 paket programı ile t-testi ve One Way Anova testi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik ve matematik tutumlarının olumlu ve orta değerin üzerinde
olduğu görülmüştür. Çoklu zeka envanterlerinde ise mantıksal zeka envanterinin, diğer envanterlerden yüksek olduğu göze çarpmaktadır. A lot of studies are being conducted about the classroom application of the multiple intelligence theory. However, appropriate methods that the teachers could be chosen by examining the classroom, goals and society hadn?t been completely defined, so that causes some difficulties for teachers and teacher candidates. In the study the manners of the teacher candidates related to the using of the multiple intelligences in mathematic educations that have faced or will be able to face the problems have been examined. It has been aimed at to help the teacher candidates to find out their own intelligence areas and to know well their mathematical attitudes, teaching adequacies and themselves. The activities and the measurement instruments related to the study has been made with the students that have education in Balıkesir Necatibey Education Faculty from the elementary school mathematics teacher candidates (N = 146) and secondary school mathematics teacher candidates (N = 52) in 2006-2007 fall term. As the data collector instrument; personal information form, teacher attitudes scale, multiple intelligences inventory and mathematics attitude scale have been applied. The data obtained from the research have been analyzed by using the t-test and One Way Anova test analysis at SPSS 12.0 pocket programme. As a result the research that has been done, the mathematics and being teacher attitudes of the teacher candidates that are having education in the education faculty are positive and higher than the mean value. At the multiple intelligence inventories, it is conspicuous, that logical inventory is higher than the other inventories