6. Sınıf fen bilgisi dersinde oluşturmacı öğrenme kuramına dayalı geliştirilen öğretimin öğrenci başarısına etkisi
Künye
Gültepe, Mehmet Bülent. 6. sınıf fen bilgisi dersinde oluşturmacı öğrenme kuramına dayalı geliştirilen öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.Özet
Bu çalışmada, Oluşturmacı uygulamanın, “Solunum Sistemi” ünitesi öğretiminde kullanılmasının, öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir. Çalışmada bir başarı testi geliştirilmiştir. Geliştirilen test, örnekleme, öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Örneklem verileri, 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Balıkesir Hatice Fahriye Eğinlioğlu İlköğretim Okulundan elde edilmiştir. İki sınıftan 64 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Sınıflardan birine kontrol diğerine deney grubu
adı verilmiştir. Deney grubuna, öntest uygulandıktan sonra, tasarlanan öğretim modeli uygulanmış, kontrol grubunun öğretim şeklinde ise bir değişiklik yapılmamıştır.
Tasarlanan öğretim modeli, konu anlatım metni, çalışma yaprakları, solunum sistemi
modeli ve bulmacalardan oluşmaktadır. Tasarlanan öğretim, deney grubuna 120 dakika
(üç ders saati) uygulanmıştır. Konu bitiminde, öntest, öğretim modelinin sonuçlarını
görmek için, sontest olarak yeniden uygulanmıştır.
Veriler, ANOVA ve t-testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, deney
grubundaki başarının, kontrol grubundakinden daha fazla olduğunu göstermiştir.
Uygulama sonucunda, oluşturmacı yaklaşımla tasarlanan öğretimin öğrencilerin
başarılarını ve solunum sistemi konusunu anlama düzeylerini pozitif etkilediği
görülmektedir. In this study, the effect of using the constructivist approach in teaching. "Respiratory System" unit on students' achievement was examined. In this study a success test was developed. The test was applied as sampling, pretest and posttest. The sampling data were collected from the Hatice Fahriye Eginlioglu Primary Education in Balikesir during 2004-2005 academic year. 64 students from two classes were included in this study. One class was called control group and the other was called experimental group. After the pretest, the instruction model was applied to the experimental group but no change was made to the teaching style for the control group. The instruction model consist of concept teaching text, worksheets, respiratory system model and crossword. The instruction model was applied to the experimental group in a laboratory for 120 minutes. The pretest was given as a posttest to see the results of the instruction model. Data were analyzed by t- test and ANOVA. The results showed that the success of the experimental group was beter than the control group. In conclusion, contructivist view model effects the students' accomplishment and understanding levels of "Respiratory System" subject.