Küreselleşen muhasebe sürecinde meslek mensuplarının üniversitelerdeki muhasebe eğitiminden beklentileri üzerine bir araştırma
Özet
Teknolojinin gelişmesini takiben dünya ekonomisindeki hızlı gelişim ve küreselleşmenin etkileriyle
işletmelerin gerçekleştirdikleri finansal işlemler daha karmaşık hale gelmiştir. Küreselleşmenin bir
sonucu olarak yeni finansal ve politik krizler yaşanmakta, yaşanan krizler neticesinde ise yeni süreçler,
oluşumlar ve düzenlemeler gündeme gelmektedir. Tüm bu gelişmeler muhasebe dünyasını ve muhasebe ile ilgili olan tarafları yakından ilgilendirmektedir. Çünkü değişen ekonomik ve siyasal koşullar
işletmelerin yatırım ve finansal kararlarını etkiler vaziyettedir. Ticaretin ve sermayenin küreselleşmesi
ile beraber işletmeler daha yoğun olarak bilgiyi kullanmaya ve muhasebe verileri ile kayıt işlemlerini
elektronik ortamlarda yapmaya başlamışlardır. Değişen tüm bu koşullar muhasebe mesleğinden ve
muhasebe eğitiminden olan beklentileri de arttırmıştır. Bu çalışmada, muhasebe meslek mensupları
açısından muhasebe eğitiminde ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve eğitim teknikleri ortaya koyulmuş;
öğrencilerin branş derslerinde çok yetersiz olduğu, uygulamalı eğitime ağırlık verilmesi gerektiği ve
müfredatların yenilenmesi gerektiği konusunda sonuçlara ulaşılmıştır. Following the development of technology, the rapid progress of the world economy and the effects
of globalization have made financial transactions more complex. As a consequence of globalization,
new financial and political crises are happening, and new crises, developments and regimes are on
the brink of crisis. All these developments are closely related to the accounting world and those who
are involved in accounting. Because the changing economic and political conditions are affecting
the investment and financial decisions of the enterprises. With the globalization of trade and capital,
businesses have begun to use information more intensively and to make accounting records and
registration transactions in electronic environment. All these changing conditions have increased
expectations from the accounting profession and accounting education. In this study, the knowledge,
skills and education techniques required in accounting education are presented in terms of accounting
profession members; results have been reached that students are very inadequate in branch courses,
that practical training should be given weight and that curriculums should be renewed.