Tüketicilerin ramazan ayında televizyonlardaki yiyecek-içecek reklamlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi
Özet
Televizyon günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarından biri durumdadır. Dolayısıyla da birçok
işletme, ulaşabileceği kişi sayısı düşünüldüğünde ürün ve hizmetlerini televizyon üzerinde
tanıtmakta ve pazarlama faaliyetlerini televizyon üzerinden gerçekleştirmektedir. Televizyon
reklamları içerisinde en çok dikkat çeken ürün gruplarından biri de yiyecek ve içeceklerdir.
İşletmeler, satışlarını arttırmak için yoğun bir şekilde televizyon reklamlarını kullanmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin ramazan ayı içerisinde televizyonlarda yer alan yiyecekiçecek reklamlarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak
anket kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan kişilerin Ramazan ayında
televizyonda yer alan et ve et ürünleri, tatlılar ve su reklamlarından etkilendikleri belirlenmiştir.
Bununla birlikte katılım oranları her ne kadar çok yüksek düzeyde olmasa da özellikle Ramazan
ayında oruç tutan ve TV seyretme süreleri uzun olan kişilerin, televizyonlardaki yiyecek-içecek
reklamları ile ilgili bazı olumsuz düşüncelere sahip olduğu da tespit edilmiştir. Television is one of the most important mass communication tools of our time. Therefore, many
businesses are introducing their products and services on television when they are considering
the number of people they can reach and are carrying out marketing activities. Food and
beverages are one of the most notable product groups among TV advertisements. Businesses
use television advertisements intensively to increase their sales.
The aim of this study is to determine the opinions of consumers on the food and beverage
advertisements on television during Ramadan. Survey was used as data collection tool in the
research. The questionnaire consists of three parts. As a result of the research; it was determined
that the people who participated in the research were affected by meat and meat products,
sweets and water advertisements on TV during Ramadan. However, although the participation
rates were not very high, it was also found that people who fasted during Ramadan and had a
long watching time had some negative thoughts about the food and beverage advertisements on
the television.