Fonksiyonlar konusunun çoklu temsiller ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi
Künye
Can, Cihan. Fonksiyonlar konusunun çoklu temsiller ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014.Özet
Bu çalışmanın amacı çoklu temsiller aracılığıyla fonksiyon öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılında Batı Marmara Bölgesi'nde bir lisede öğrenim gören 55 9. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deney ve kontrol grubu olarak seçilen sınıflara öğrenciler rastgele dağıtılamadığı için yarı deneysel model seçilmiştir. Analiz için veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Fonksiyonlar Başarı Testi'nden elde edilmiştir. Buradan elde edilen veriler nicel ve nitel olarak analiz edilmiştir. Verilerin nicel analizinde son testten öğrencilerin aldıkları toplam puanlar, nitel analizde öğrencilerin son teste ait cevap kağıtlarının doküman incelemesi yapılmıştır. Öğrencilerin son teste ait toplam puanları Mann Whitney U-testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda deney grubundaki öğrenciler ile kontrol grubundaki öğrencilerin toplam puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark olduğu bulunmuştur, U= 161.500, p<.05. Doküman incelemesi sonucunda ise deney grubundaki öğrencilerin fonksiyon kavramalarının, fonksiyonu değişik temsilleriyle birlikte kullanabilme becerilerinin, kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin kendilerine verilen ilişkilendirmeyi grafikle gösterme ve fonksiyon notasyonunu başarıyla kullanmada kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı oldukları söylenebilir. The aim of this study is to determine the effect of using multiple representations for teaching functions on students' achievement The study conducted with 55 9th graders of a high school in West Marmara Region in 2013-2014 academic year. Since control and experimental groups were not randomly selected, quasi experimantel method is used in this study. Data for analysis was gathered from the Functions Achievement Test, prepared by the researcher. This data was analyzed both qualitatively and quantitatively. In quantitative analysis, students' total score from the post test was used; in qualitative analysis, students' exam papers were used for document analysis. Students' scores from post test were analyzed with Mann Whitney U-test. According to the results, there was significant difference between the total scores of control and experimental groups, favoring the experimantal group, U= 161.500, p<.05. According to the results of document analysis, students in experimental group were found to be better in conceptualization of function, illustrating a function with different representations than students in control group In addition, it can be said that students in the experimental group were more succesful than the students in control group in representing a relation in graphical form and using function notation.