8. sınıf öğrencilerinin ses konusundaki kavramlarla ilgili alternatif fikirlerinin incelenmesi
Künye
Yılmaz, Muhammet Mustafa. 8. sınıf öğrencilerinin ses konusundaki kavramlarla ilgili alternatif fikirlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015.Özet
Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin Ses ile ilgili temel kavramlar üzerine bilgi düzeylerini ve öğrenciler de bu konuyla ilgili kavram yanılgılarının olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni ve örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Balıkesir İl Merkezindeki 2 okulda, Balıkesir İli, İvrindi İlçe Merkezindeki 1 okulda ve İvrindi İlçesine bağlı 2 köy okulunda öğrenim gören 8. Sınıftaki 127 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak 21 tane açık uçlu sorudan oluşan Ses Kavramsal Anlama Testi uygulanmıştır. Araştırmamızda nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmamız da öğrenim sonrası uygulanan kavramsal anlama testi analiz edildiğinde öğrencilerde birçok kavram yanılgısı tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to determine the secondary students' knowledge levels on basic concepts on sound and if there is misconception about it or not. The sample of this study is made at two schools in Balıkesir city center, at a school in İvrindi, a town of Balıkesir and at schools in two villages of İvrindi with 127 8th grade students during 2013-2014 Education Year. As a survey method, a test consisted of 21 open ended sound conceptual questions have been administered to students. In our study, concept analysis, one of the qualitative data analysis, has been used. When analysing adminisrated conceptual understanding test, a number of misconceptions have been determined.