Otel işletmelerinde oryantasyon eğitiminin değerlendirilmesi: İstanbul - Beyoğlu örneği
Künye
Atik, Hasan Alp. Otel işletmelerinde oryantasyon eğitiminin değerlendirilmesi: İstanbul - Beyoğlu örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.Özet
Turizm sektörü, ekonomik etkileri ve özellikle yarattığı istihdam olanakları dikkate alındığında Türkiye ekonomisine de önemli katkılar sağlamaktadır. Turizm bir hizmet endüstrisidir, dolayısıyla insan gücüne ve yetişmiş iş gücüne gereksinimi oldukça fazladır. Eğitim, bireylerin çalışma yaşamlarında başarılı olabilmeleri ve değişen koşullara uyum sağlayabilmeleri açısından önemli fonksiyona sahiptir. İşe yeni alınacak veya çalışan personelin eğitimi işletmelerin etkin ve verimli çalışmasında önemli bir rol oynamaktadır. Otel işletmelerinde çalışanların işlerine en çabuk ve en verimli şekilde uyum sağlamaları vazgeçilmez bir unsurdur. Oryantasyon eğitiminin amacı, personelin işi tanımasını, iş tatminini, iş başarısını dolayısıyla otel işletmesinin performansını arttırarak turizm sektöründeki pastadan daha fazla pay almasını sağlamaktır. Otel işletmeleri yeni işe aldıkları ya da farklı departmandaki çalışanlarının, yeni görevine, çalışma ortamına, yeni iş arkadaşlarına, yeni işletme yöneticilerine ve işletme kültürüne uyum sağlamaları için oryantasyon programları uygulanmaktadır. Otelde çalışan personel ve işe yeni başlayan personele uygulanan oryantasyon eğitimi, personelin işe ve işletmeye daha kolay uyum sağlamasını, iş yerinde yabancılık çekmesinin önüne geçilmesini, iş tanımını ve iş başarısını yükseltmesini sağlamaktadır. Oryantasyon eğitiminin yetersizliği ise beraberinde işe ve işletmeye uyum süresinin uzaması, hizmet üretiminde hata, kayıp ve israfın artması, müşteri şikayetlerindeki artışlar, yanlış yerleştirme sürecinin getirdiği motivasyon düşüklüğü ve daha uzun süreli ve yüksek maliyetli eğitim gereksinimlerinin ortaya çıkması gibi diğer sorunları getirmektedir. Bu çalışmada, otel işletmelerinde oryantasyon eğitimi faaliyetlerinin tanımlanması, değerlendirilmesi ve personelin çalışma hayatına etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda; İstanbul Beyoğlu ilçesinde turizm sektöründe faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otellerde çalışan personele yönelik bir anket uygulanmıştır. The economic impact of the tourism sector and the employment opportunities created especially considering Turkey makes significant contribution to the economy. Tourism is a service industry, hence the need for man power and skilled labor is very high. Education, working life and in terms of individuals adapt to changing conditions is an important function.New employees will be hire do staff training, the company plays an important role in the effective and efficient operation. It is an indispensible factor in hotel enterprises to have employees in the quickest and most efficient way to make them ready and adapted. What is aimed with orientation training, is to provide the employees with the information that helps them to adapt to then environment and colleagues so that it helps hotel companies to increase its performance and the share ıt takes from the whole. Management of hotel applies orientation programmes for new workers from different departments to comply with new duty, working environment, new co -workers, new management directors and management culture. The hotel employees and new hires orientation applied to staff training, staff hiring and easier to adapt to the business, work to prevent the alienation pull provides upgrade the job description and job success. Lack of orientation training bring so the problem like extension of adaptation period for work and management, increasing error, loss and waste in employment production, increases in complaints of customers, decreasing of motivation bringing wrong having period and occurance of training neccesities which are longer and have higher costs. In this study, the definition of orientation training activities in the hotel business, the impact assesment of the working life and have tried to determine staff. For this purpose; Istanbul Beyoglu district operating in the tourism sector, a survey for staff working in four and five-star hotels were applied.