Elektronik ticaretin gelişimi ve internetin tüketici satın alma karar sürecine etkisi: Salzburg - Ankara örneği
Künye
Albayrak, Mete. Elektronik ticaretin gelişimi ve internetin tüketici satın alma karar sürecine etkisi: Salzburg - Ankara örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.Özet
Küreselleşen dünyada firmaların E-ticaret alanında başarılı olabilmeleri tutarlı stratejiler, yapılar ve sistemler geliştirebilmeleri iç ve dış paydaşlarının çevresindeki değişiklikleri takip edebilmelerine bağlıdır. Mevcut ve potansiyel müşteriler, firmaların dış paydaşları içerisinde sürekli izlenmesi ve araştırılması gereken paydaş grubunu oluştururlar. Bu araştırmada, E-ticaret yapan firma müşterilerinin satın alma karar sürecine yönelik bilimsel temelli yaklaşım ortaya çıkarmak, Avusturya'daki E-ticaret uygulamalarını Türkiye'ye taşımak, Türkiye'deki E-ticaret uygulamalarını Avusturya'ya aktarmak ve E-ticaretin gelişimine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik olarak E-ticarette farklı ülke vatandaşlarının satın alma karar süreci arasında benzerlikler ve farklılıkların ortaya çıkarılması için Ankara/Türkiye ve Salzburg/Avusturya bulunan 16 bayan E-ticaret kullanıcısıyla derinlikli mülakat yönetimi kapsamında görüşülmüştür. Literatür taraması ve uzman görüşü ile oluşturulan görüşme formu çerçevesinde; fiyat uygunluğu, kullanışlılık, erişilebilirlik, hız, rahatlık, kolaylık ve maliyet boyutlarında görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler 15-28 Ağustos 2013 döneminde örneklem gruba uygulanmıştır. Verilerin analizinde, "yüzde", "frekans" ve "içerik analizi" kullanılmıştır. Araştırma bulguları sonucunda, Türkiye ve Avusturya'daki tüketicilerin E-ticaret kullanımları arasındaki benzerlikler, farklıklar tespit edilerek, Türkiye'deki E-ticaretin gelişimine yönelik öneriler sunulmuştur. In a globalizing world, becoming successful in E-Commerce and improving consistent strategies, structures and systems depends on companies' ability to keep up with their environment. Existing and potential customers are stakeholders that should be consistently followed by companies. This study aimed to reveal a scientific approach toward buying decision process of E-commerce business customers. In this study it also aimed to contribute to E-commerce by linking Australian and Turkish E-Commerce practices. Consistent with the aims of the study, In-depth interviews were conducted with sixteen women participants in order to show differences and similarities between Australian and Turkish peoples' buying decision processes. Survey questionnaire generated through literature review and expert opinions. The topics selected in the interviews were; cheapness, functionality, accessibility, speed, comfortableness, easiness and cost. The interviews conducted between 15 and 28 August 2013. Percentage, Frequencies and content analysis were used to analyze demographic data. According to findings of the study, similarities and differences in E-commerce usage of Turkish and Australian consumers were detected and offered practical suggestions for advancement of E-commerce in Turkey.