Rekreasyon alan ve faaliyetlerinin yurt içi turizm talebi ve yeniden ziyaret etme niyetine etkisi: Bodrum örneği
Künye
Akyürek, Suat. Rekreasyon alan ve faaliyetlerinin yurt içi turizm talebi ve yeniden ziyaret etme niyetine etkisi: Bodrum örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.Özet
Rekreasyon, bireylerin kendilerine ait boş zamanlarında yenilenme, rahatlama ve motivasyonunu sağlamak amacıyla gönüllülük esasıyla katıldığı faaliyetlerin tümüdür. Destinasyonların sahip olduğu rekreasyonel çeşitlilik destinasyonlar için önemli bir çekim kaynağıdır. Destinasyonların sahip olduğu rekreasyon alan ve faaliyetler bireylerin tatil yeri seçiminde tercih faktörüdür. Bireylerin gittiği destinasyonda gerçekleştirdiği rekreasyon faaliyetleri destinasyonu daha iyi tanımalarına, destinasyona karşı bir sadakat duygusu oluşturmasına, destinasyonun ekonomisi ve kalkınmasına ve destinasyona karşı talebin artmasına katkı sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, rekreasyon faaliyetlerinin destinasyona olan talebe etkisinin ölçülmesi ve destinasyona gelen bireylerin tekrar bu destinasyona gelmesinde etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada boş zaman ve rekreasyon olgusu, rekreasyon ve turizm talebi, turizm pazarlamasında satın alma ve bu alanda daha önce yapılmış çalışmalar incelenerek teorik bir çerçevede anlatılmıştır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları ve sınırlılıkları belirtilmiştir. İkinci bölümde araştırma ile ilgili literatüre yer verilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırma yöntemi hakkında genel bilgiler verilmiştir. Dördüncü bölümünde anket aracılığıyla elde edilen verilerin analiz ve yorumlamalarına yer verilmiş ve son bölümde elde edilen bulgular ışığında sonuç ve öneriler geliştirilmiştir. Recreation is all of the activities, in which individuals participate, on a voluntary basis in order to regenarate, relax and motivate themselves. Recreational diversity whose destinations are always a source of attraction for destinations. Recreational fields and activities whose destinations are the factor of choice at vocation places. Recreation activities individuals participate at the destination help them to get to know the destination better, to create sense of loyalty towards the destination and contribute to the destination’s economy and development and to the increase in demand for the destination. The purpose of this research is to measure the impact of on the these activities demand for this destination and to determine if there is any influence on whether the individuals come back to this destination again or not. In this research the phenomenon of leisure and recreation, recreation and tourism demand, purchasing in tourism marketing and previously published studies in this field were examined and it is explained in a theoretical framework. The research consists of five chapters: In the first chapter the problem of the research, aim, importance, assumptions and limitations are stated. In second chapter literature takes place related to research. In the third chapter general information are given about the research. In the third chapter general information are given about the research method. In the forth chapter the analysis and interpretation of the data obtained through the survey and in the last chapter there are conclusion and recommendation based on the findings.