Programlama dilleri dersi için öğretim platformu geliştirilmesi ve platformun öz yeterlilik algısı ile başarıya etkisinin incelenmesi
Künye
Tülek, Özlem. Programlama dilleri dersi için öğretim platformu geliştirilmesi ve platformun öz yeterlilik algısı ile başarıya etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017.Özet
Bu çalışmada, lisans öğrencilerinin PHP programlama dili öğrenmedeki başarılarını artırmak için web tabanlı bir platform geliştirilmesi ve geliştirilen platformun etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen platform wtPHP olarak isimlendirilmiştir. Platform ile öğrencilerin herhangi bir zamanda, mekâna bağlı kalmadan, internete bağlı herhangi bir bilgisayardan giriş yaparak alıştırma yapmalarını sağlamak hedeflenmiştir. Platform web tabanlı olarak tasarlanmıştır. Platformun, öğrencilerin akademik başarısı ve programlama öz yeterliklerine olan etkisini incelenmiştir. Araştırmada hem nicel hem nitel veriler toplanmıştır. Araştırma yöntemi olarak deneysel desen türlerinden deneme öncesi modellerden olan tek grup öntest ve son-test modeli kullanılmıştır. Nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 güz yarıyılında Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde İnternet Tabanlı Programlama dersini alan 38 üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin başarı puanlarında ve öz yeterlik algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir artış olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin başarı puanlarındaki artış ile öz yeterlik algılarındaki artış arasında zayıf bir korelasyon gözlenmiştir. Öğrenciler uygulamayı kullanım özellikleri açısından sade, kolay anlaşılır ve pratik bulmuşlardır. Bunun yanında öğrencilerin çoğu, uygulamanın çalışmalarına katkısı olduğunu ve içerik özellikleri açısından yararlı bulduklarını belirtmişlerdir. In this study, it is aimed to develop a web based platform and to investigate the effect of the developed platform in order to increase the success of undergraduate students learning PHP programming language. The developed platform was named wtPHP. With this application, it is aimed to let the students to practice by logging in from any computer connected to the internet, without being connected to the place at any time. The platform is web based. The impact of the platform on students' academic success and programming self-efficacy has been examined. Both quantitative and qualitative data were collected in the study. As a research method, a single group pre-test and post-test model from preexperimental models were used from experimental design types. Qualitative data were obtained by semi-structured interview technique. The study group is Balıkesir University, Necatibey Education Faculty, Department of Computer and Instructional Technology Education in the fall semester of 2016-2017, 38 undergraduate students who take Internet Based Programming Course. As a result of the research, it was determined that there was a statistically significant increase in students' achievement scores and self-efficacy perceptions. A weak correlation was observed between the increase in students' achievement scores and the increase in self-efficacy perceptions. Students have found practice simple, easy to understand and practical in terms of their use characteristics. Most of the students, on the other hand, stated that the practitioner contributed to their work and found them useful in terms of content features.