Değişim yönetimi bakımından incelenen 4+4+4 eğitim sisteminin öğretmenlerin iş motivasyonu ile ilişkisi (Balıkesir ili örneği)
Künye
Dalkıran, Merve. Değişim yönetimi bakımından incelenen 4+4+4 eğitim sisteminin öğretmenlerin iş motivasyonu ile ilişkisi (Balıkesir ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.Özet
Bu araştırmanın temel amacı, değişim yönetimi bakımından incelenen 4+4+4 Eğitim Sistemi’nin (Modeli’nin) ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin iş motivasyonları ile ilişkisini belirlemektir. Araştırma, 2016-2017 yılında Balıkesir ilinde ilkokul ve ortaokulda çalışan 295 öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada ihtiyaç duyulan veriler, nicel araştırma yöntemlerinde tarama modeline uygun olarak Helvacı (2012) tarafından geliştirilen ‘4+4+4 Eğitim Modeli’ne İlişkin Öğretmen Görüşleri Ölçeği’ ile Aksoy (2006) tarafından geliştirilen ve Tanrıverdi (2007) tarafından eğitim örgütlerine uyarlanan ‘İş Motivasyonu Ölçeği’ aracılığıyla sağlanmıştır. Elde edilen veriler, Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 20.0 programı kullanılarak doğrulayıcı faktör analizi (DFA), çoklu varyans analizi (MANOVA) ve basit doğrusal regresyon analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, değişim yönetimi bakımından incelenen 4+4+4 Eğitim Sistemi’nin planlama ve hazırlık boyutlarında okul türü açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, 4+4+4 Eğitim Sistemi’nin öğretmenlerin iş motivasyonu üzerinde etkisinin olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this study was to determine the relationship between 4+4+4 education system’s (model’s) in terms of transformational leadership and job motivation on teachers. Data was gathered from 295 teachers who work in the primary and secondary schools locating in Balıkesir in the 2016-2017 academic years. The survey which was developed by Helvacı (2012) as ‘The Scale of Assessment in Terms of Transformational Leader ship’ with developed by Aksoy (2006) and adapted to educational organizations by Tanrıverdi (2007) as ‘The Scale of Job Motivation’ were used in this study. Data obtained from at the end of the application was analyzed by using Confirmatory Factor Analysis (CFA), Multivariate Analysis of Variance (MANOVA) and Simple Linear Regression Analysis with Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 20.0 program. Therefore, according to results, the 4+4+4 Education System examined in terms of transformational leadership, there is a statistically significant differences between school type on planning and preparation factors. Also, there is a low positive relationship between the 4+4+4 Education System and teachers’ job motivation.