Ortaokul öğrencilerinin kavramsal öğrenmede zihinsel durumlarının belirlenmesi: Ölçek geliştirme çalışması
Künye
Uslu, Nalan. Ortaokul öğrencilerinin kavramsal öğrenmede zihinsel durumlarının belirlenmesi: Ölçek geliştirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri, 2018.Özet
Bu çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin kavramsal öğrenmede zihinsel durumlarını ölçmeyi hedefleyen ve öğrencilerin öğrenme ortamındaki fiziksel, sosyal ve eğitsel faktörler ile zihinsel durumlar arasındaki ilişkiyi ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Öncelikle ilgili alan yazın taraması yapılıp ve uzman görüşlerinden yararlanılarak 62 maddeden oluşan taslak ölçek oluşturulmuştur. Çalışmanın ilk uygulaması yedinci sınıfta öğrenim gören 168 ve sekizinci sınıfta öğrenim gören 153 öğrenci olmak üzere toplam 321 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Uygulaması sonrasında, bazı maddeler ölçekten çıkartılmış; kalan 37 maddenin toplamda 4 alt boyutta olduğu tespit edilmiştir. Güvenirlik analizi sonucunda ise verilerden elde edilen güvenirlik katsayısı (KR-20) sırasıyla; Duygu .767, Niyet .667, Dış .782, İç .794 ve toplamda .917 olarak bulunmuştur. Son uygulamaya ise yedinci sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 269 öğrenci katılmıştır. Geliştirilen ölçeğin kavramsal anlama testi ile bir ilişkisinin olup olmadığına bakılmıştır. Ölçek ile uygulanan kavramsal anlama testi arasında korelasyon katsayısı sırasıyla Duygu .852, Niyet .521, Dış .746, İç .850 çıkmıştır. Ölçek maddelerinin ayırt ediciliğinde alt-üst %27’lik grupların puanları arasındaki farkın anlamlı olduğu sonucuna varılmıştır. Tüm yapılan analizler, geliştirilen Kavramsal Öğrenmede Zihinsel Durum Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. The purpose of this study is; has been associated with a valid and reliable scale to measure the logic of secondary school students. First of all, the relevant field is scanned and expertise is established. The first application of the study was conducted with a total of 321 students, 168 of which were in the seventh grade and 153 students were in the eighth grade. Applications are being prepared, measurement items are removed from the scale; the remaining 37 inches were found to be in 4 sub-dimensions in total. Obtain a robustness coefficient (KR-20) to perform a reliability analysis; Emotion was found as .767, Intention .667, External .782, Internal .794 and .917 in total. 269 students are folding. I can not die from something. Emotion was .852, Intention .521, External .746, Internal .850. It is possible that the scores of the upper and upper 27% groups in the distinction of scale items may differ. All measurement analyzers are Mental Status Scale in our Mental Status and Reliable measurement tool.