Lise I öğrencilerinin basit elektrik devreleri konusuyla ilgili kavram yanılgıları
Özet
Bu çalışmanın amacı Lise I. Sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleriyle ilgili olarak kavram yanılgılarını belirlemek ve öğrenciler de kavramsal gelişimi sağlamak için aktiviteler önermektir. Öğrencilerin kavram yanılgılarını belirlemek için, sekiz açık uçlu sorudan oluşan bir test 108 Lise I öğrencisine uygulanmıştır. Bu çalışma sonucunda ortaya çıkarılan kavram yanılgıları ile değişik yer ve zamanda yapılmış bir çok çalışmada ortaya çıkarılan kavram yanılgılarının büyük bir çoğunluğu uyuşmaktadır. The aim of this research is to find out about simple electric circuits misconceptions of first year secondary school students' and to propose a teaching approach for conceptual development. In order to reveal students' misconceptions eight open ended questions were administered to 108 first year secondary school students. It was found that there is an agreement between the result of this study and those of related studies done in different places and times in terms of many misconceptions.