Web tabanlı fizik programını kullanarak öğrencilerin kuvvet ve hareket konularındaki başarı ve kavram yanılgıları üzerine bir çalışma
Özet
Bu araştırmanın ana amacı, web tabanlı fizik programını kullanarak öğrencilerin kuvvet ve hareket konularındaki başarı ve kavram yanılgılarını araştırmaktır. Deneysel-benzeri çalışma, ABD'nin Florida Eyaleti "Brevard County"de iki devlet lisesinde, ikisi kontrol, üçü deneysel grup olmak üzere toplam 125 öğrenci (%54.4 kız, %45.6 erkek) katılımı ile gerçekleşmiştir. Sonuçların MANOVA analizi ile değerlendirmesine göre, kuvvet ve hareket konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde deneysel grubun son testleri sonuçları diğer gruba göre %12,6 oranında ek bilgi sağladı ve bu sonucun ($F_{1,9}$ = 20.03, p < .05) daha anlamlı ve değerli olduğu, yani normal dersle birleştirilen web tabanlı programın daha etkili olduğu ortaya çıktı. The main goal of this study was to investigate the effects of a web-based physics software program on students' achievement and misconceptions in force and motion concepts. A total of 125 students (54.4% female and 45.6% male) from two public high schools in Brevard County, Florida, were selected to participate in this quasi-experimental study. Based on the results of MANOVA statistical analysis, it is concluded that incorporating the web-based physics program into traditional lecturing did have a significant effect on dispelling students' physics misconceptions about force and motion concepts.