Matematiksel modellemeye dayalı öğretimin matematiksel yılmazlık algısı ve modelleme becerisine etkisi
Künye
Atahan, Şeyma. Matematiksel modellemeye dayalı öğretimin matematiksel yılmazlık algısı ve modelleme becerisine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.Özet
Çalışmada matematiksel modellemeye dayalı öğretimin, öğretmen adaylarının matematiksel yılmazlık algıları ile matematiksel modelleme becerisine etkisi incelenmiştir. Seminer ve örnek etkinlik uygulamalarından oluşan 12 saatlik matematiksel modellemeye dayalı öğretim uygulamasını içeren çalışma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği bölümüne devam eden 8 tane öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Matematiksel Yılmazlık Ölçeği ve birbirine paralel formda iki ayrı Matematiksel Modelleme Beceri Testi, ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının, modelleme becerileri ve matematiksel yılmazlık algılarındaki değişimleri incelenmiştir. Çalışmadan elde edilen nicel veriler ise SPSS 21.0 paket programı kullanılarak Wilcoxon işaretli sıralar testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda matematiksel yılmazlık algısı ön-test ve son-test bulguları arasından son-test lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Aynı şekilde uygulanan matematiksel başarı testlerinden elde edilen veriler puanlama anahtarları yardımıyla kodlayıcılar aracılığıyla analiz edilmiş ve uygulama öncesi ve sonrasında modelleme beceri testlerinde, uygulanan ikinci test lehine anlamlı farklılıklar gerçekleşmiştir. Matematiksel modellemeye dayalı öğretim uygulamalarının artması, matematiksel modelleme becerilerini ve matematiksel yılmazlık algılarını olumlu etkilemiştir. In this study, the effect of teaching based on mathematical modeling on mathematical resilience perceptions and mathematical modeling skills of pre-service teachers is examined. The study, which consisted of 12-hour-teaching based on mathematical modeling, including seminar and sample activity applications, was conducted with 8 pre-service teachers studying at the Department of Mathematics Teaching in Necatibey Faculty of Education, Balıkesir University. As a data collection tool, Mathematical Resilience Scale and two separated Mathematical Modeling Skill Tests in parallel form were applied as pre-test and post-test. The changes of pre-service teachers' modeling skills and mathematical resilience perceptions were examined.
The quantitative data obtained from the study were analyzed by using SPSS 21.0 package program with Wilcoxon signed rank test. As a result of the analysis, a significant difference was found between mathematical resilience perception pre-test and post-test findings on behalf of post-test. Likewise, the data obtained from mathematical achievement tests were analyzed by coders with the help of scoring keys. Significant differences were observed on behalf of the second test before and after the application. The increasing number of mathematical modeling based teaching practices positively affected mathematical modeling skills and mathematical resilience perceptions.