Using social learning networks (slns) in higher education: edmodo through the lenses of academics
Özet
With its total number of users (around 62 million) throughout the world, it is important to determine the views of academics who use Edmodo (the leading SLN. In this respect in the first part of this two-part research, the purpose was to examine academics' (n=50) use of technology and social networks. As for the purpose of the second part, it was to determine the views of 12 academics selected from the academics participating in the first part who had experience in Edmodo about the basic features of Edmodo and about its use in education. In the study carried out with the mixed method, the qualitative and quantitative data were collected with an online questionnaire. The findings obtained were interpreted within the framework of cooperative learning and the theories of "Diffusion of Innovations" and "Uses and Gratifications," and the related themes were formed. As a result, the academics with experience in Edmodo reported their views about the benefits of use of the Edmodo in education. Regarding the differences between Edmodo and social networks, the results suggested that the former was used completely for educational purposes and that it did not involve any unnecessary components.
Kaynak
Internatıonal Review of Research in Open and Distributed LearningCilt
18Sayı
1Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ataseven, Neriman (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stili ile kullandıkları öğrenme stratejisi arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Tarama ve nedensel karşılaştırma modellerine göre tasarlanan bu araştırmanın örneklemini ... -
Senaryo temelli öğrenme-öğretme yaklaşımı’nın 7. sınıf öğrencilerin ingilizce dersine yönelik tutumu ile ingilizce öğrenmeye yönelik görüş ve kaygılarına etkisi
Karasu, Aysun (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, Senaryo Temelli Öğrenme Yaklaşımının öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları ile İngilizce öğrenmeye yönelik görüş ve kaygıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma Senaryo Temelli ... -
Kamu ve özel ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin öğrenen örgüte ilişkin algıları: Balıkesir ili örneği
Yıldız, Harun (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bireysel, örgütsel ve toplumsal yapının değişimini etkilemesi bakımından son derece önemli bir öğe olan öğrenme, toplumsal yapı içerisindeki kurumların öğrenen örgütlere dönüşmesi ile daha etkin gerçekleşebilecektir. Bu ...