Balıkesir’de ilk ve ortaokula devam eden mülteci ve sığınmacı çocukların eğitim problemleri
Künye
Akçalı, Hakan. Balıkesir’de ilk ve ortaokula devam eden mülteci ve sığınmacı çocukların eğitim problemleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Özet
Yaşadığımız yüzyıl göçler çağı olarak nitelendirilmektedir. İnsanlar çeşitli sebeplerden dolayı (savaşlar, baskıcı rejimler, soykırımlar, doğal afetler, işsizlik, geçim sıkıntısı, açlık vb. sebepler) yer değiştirmek zorunda kalmıştır. Türkiye’nin dünya üzerindeki konumuna baktığımızda üç kıtanın birleştiği yerde bulunmaktadır. Bu özelliği sebebiyle de göç hareketliliğin bir parçası olmaktadır. Balıkesir ili sahip olduğu konum itibariyle göç güzergahı üzerinde yer almaktadır. Yaşanan bu sosyal hareketlilik beraberinde çeşitli sorunları da gündeme getirmektir. Bunların başında barınma, sağlık, eğitim, iş piyasasına erişim gelmektedir. Göç eden insanların karşılaştıkları sorunların en başında eğitim gelmektedir. Bu araştırmanın amacı, Balıkesir ilinde yer alan ilkokul ve ortaokula devam eden mülteci ve sığınmacı öğrencilerin eğitim sorunlarının araştırılmasıdır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılında Balıkesir merkezde yer alan ilkokul ve ortaokullarda okuyan sığınmacı ve mülteci öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmanın evreni Türkiye, örneklemini ise Balıkesir’de yaşayan sığınmacı ve mülteci öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma toplam 227 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma sonucunda Balıkesir ilinde yaşayan mülteci ve sığınmacı öğrencilerin eğitimde karşılaştıkları sorunlar tespit edilmiştir. Bu sorunlar dil ,okula uyum ve disiplin sorunlarıdır. Öğrencilere okula başlamadan önce dil kursu verilmesi önerilmiştir. This century which we live in is described as the age of migration. People were forced to migrate for various reasons (wars, oppressive regimes, genocides, natural disasters, unemployment, livelihoods, hunger, etc.).When we look at Turkey's position on the world that is located at the connection of three continents. Because of this feature, it is become a part of mobility of migration. The province of Balıkesir is located on the migration route. So it is active about on the course of migration. But, this social mobilitiy brings various problems with it. These include housing, health, education and access to the labor market. On the other hand, Education is the first problem for the migrant people. So, the aim of this study is to research educational problems of refugee and asylum seekers attending in primary and middle schools in Balıkesir. The universe of this study is Turkey, the sample is asylum seekers and refugees students living in Balıkesir of students. The research was conducted with 227 students, in 2016-2017 education period. As a result of the research, education problems of refugees and asylum seekers living in Balıkesir province were determined. They were language, adaptation to school and discipline which are lead for other problems. It is offered that special courses must be opened for them, before beginning to the school.