Browsing by Author "Övez, Filiz Tuba Dikkartın"
Now showing items 1-20 of 27
-
5E-TYSM’nin ortaokul öğrencilerinin özerk öğrenmeleri, motivasyonları, başarıları ve kesir kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi
Baygeldi, Mihrap (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Çalışmanın amacı, 6. sınıf kesirlerle çarpma işlemi konusunun öğretiminde 5E tabanlı ters yüz sınıf modeli (5E-TYSM) uygulamalarının öğrencilerin başarılarına, motivasyonlarına, özerk öğrenmelerine, kesirler konusundaki ... -
7. Sınıf matematik öğretim programının değerlendirilmesi: Kazanımlara ulaşılabilirlik ve kazanım örüntüleri açısından
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 7. sınıf matematik programının cebir öğrenme alanın kazanımlara ulaşılabilirliğini ve kazanımlar arasındaki örüntüyü belirlemektir. Çalışmaya Balıkesir ili merkez ilköğretim okulları arasından ... -
7. sınıf öğrencilerinin örüntüleri genelleme süreçleri, tercih ettikleri stratejiler ve kavram yanılgılarının belirlenmesi ile kavram karikatürü destekli probleme dayalı öğrenme uygulamalarının yanılgıların giderilmesine etkisi
İnce, İlayda (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmamın amacı, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin örüntüleri genelleme süreçlerini, tercih ettikleri stratejileri ve kavram yanılgılarını belirlemek ve bu yanılgıların giderilmesinde kavram karikatürü destekli ... -
An anthropological analysis of the knowledge on graphics within middle school mathematics
Akar, Nazlı; Övez, Filiz Tuba Dikkartın (Nesibe Aydin Education Inst, 2018)The aim of this study is to analyze the knowledge on graphics within middle school mathematics from an anthropological perspective. The study, which was carried out in framework of the Anthropological Theory of the Didactic, ... -
The effectiveness of 4mat teaching model in overcoming learning difficulties in the perimeter and area of circle and perpendicular cylinder among the seventh year students
Övez, Filiz Tuba Dikkartın (Elsevier Science Bv, 2012)The aim of this study is to determine the learning difficulties in the perimeter and area of circle and perpendicular cylinder of the seventh year students in primary education, and to determine the effectiveness 4MAT ... -
Evaluation of 12th grade of secondary mathematics curriculum: Algebra learning domain
Övez, Filiz Tuba Dikkartın; Uyangör, Sevinç Mert (Elsevier Science Bv, 2012)The primary aim of this study is to define reaching of attainment levels of algebra learning fields in 12th grade mathematics education programme. 425 12Th grade students, determined by stratified sampling method among ... -
ilköğretim matematik öğretmen adaylarının grafiklere ilişkin alan bilgilerinin antropoloji açıdan incelenmesi
Akar, Nazlı (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının grafiklere ilişkin alan bilgilerini antropolojik açıdan incelemektir. Araştırmaya Marmara bölgesinde yer alan orta büyüklükte bir devlet üniversitesinde ... -
The integration of the 4mat teaching model with the interdisciplinary structure: a new model proposal and test
Şeker, Burcu Sezginsoy; Övez, Filiz Tuba Dikkartın (Modestum Ltd, 2018)In this study, the "4MAT (4 Mode Application Techniques) Teaching Model" and "Interdisciplinary Concept Model", the applications of which aimed to gather different disciplines around the selected concepts, were integrated ... -
The investigation of process of teaching function concept in an adidactic learning environment
Övez, Filiz Tuba Dikkartın; Akar, Nazlı (Pegem Akad Yayıncılık, 2018)This study investigates the learning of the concept of functions in an adidactic learning environment, explains the five phases of the adidactic learning environments defined in the Didactic Situation Theory and their ... -
The investigation of prospective mathematics teachers' proof writing skills and proof self- efficacy
Övez, Filiz Tuba Dikkartın; Özdemir, Emine (Elsevier Science Bv, 2014)The aim of this study is to investigate proof self-efficacy and proof writing skills of prospective mathematics teachers. As a means of data collection, "Proof Self-Efficacy Scale (PSE)" developed by Iannone & Inglis and ... -
An investigation of prospective teachers' reflective thinking tendency
Şahin, Güliz Gür; Övez, Filiz Tuba Dikkartın (Elsevier Science Bv, 2012)The basic objective of this study is to examine the reflective thinking tendencies of prospective teachers. The descriptive survey model has been adopted in the study. The universe of the study consists of prospective ... -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yapılarının modellenmesi
Bu çalışmanın amacı, Schmidt ve arkadaşları (2009) tarafından geliştirilen “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi” (TPAB) ölçeğinin Türkçeye uyarlanarak sadece matematik dersi için geçerlik ve güvenirliğini test etmek ve ölçeğin ... -
İlköğretimde artırılmış gerçeklik destekli disiplinler arası bir öğretim uygulaması
Övez, Filiz Tuba Dikkartın; Şeker, Burcu Sezginsoy (Balıkesir Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, disiplinler arası bakış açısı esas alınarak geliştirilen artırılmış gerçeklik (AG) destekli materyallerin uygulamasına yönelik etkinlikler tasarlanmak ve yürütülen eğitimin öğrencilerin başarı, ... -
İlköğretimde artırılmış gerçeklik destekli disiplinler arası bir öğretim uygulaması
Bu çalışmanın amacı, disiplinler arası bakış açısı esas alınarak geliştirilen artırılmış gerçeklik (AG) destekli materyallerin uygulamasına yönelik etkinlikler tasarlanmak ve yürütülen eğitimin öğrencilerin başarı, materyal ... -
Matematik eğitiminde yapay zekâ araştırmaları: Sistematik bir inceleme
Duralar, Bedriye (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024)Temelleri 17. yüzyıla dayanan yapay zekâ kavram olarak ilk kez 1956 yılında kullanılmıştır. Yapay zekânın geçmişi çok eski olmamasına rağmen gelişimi, kullanımı ve yaygınlaşması çok hızlı olmuştur. İnsan zekâsının taklidi ... -
Matematik öğretim programlarının değerlendirilmesi (cebir öğrenme alanı)
Övez, Filiz Tuba Dikkartın (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6-8. ve ortaöğretim 9-12. sınıflar matematik dersi öğretim programları "cebir" öğrenme alanı kazanımlarına ulaşılabilirliği ve kazanımlar arasındaki örüntüyü ortaya koyabilmektir. Çalışmada ... -
Modelling technological pedagogical content knowledge constructs of preservice elementary mathematics teachers
Övez, Filiz Tuba Dikkartın; Akyüz, Gözde (Turkish Education Assoc, 2013)The aim of this study is to test the validity and reliability of the "Technological Pedagogical Content Knowledge" (TPACK) scale, developed by Schmidt et al., (2009) by adapting it to Turkish and equation modeling to examine ... -
Ortaokul 6. sınıf hacim konusunun öğretiminde teknoloji entegrasyonuna yönelik bir öğretim tasarımının geliştirilmesi
Bayezit, Büşra (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı öğretim tasarımı modellerinden ADDIE modeli ile teknoloji entegrasyonu modellerinden Sistematik Planlama Modeli bütünleştirilerek matematik eğitiminde BİT entegrasyonuna yönelik bir öğretim tasarımının ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin rutin olmayan problemleri çözme konusundaki pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
Uçar, Hasan Basri (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin rutin olmayan problemleri çözme konusundaki pedagojik alan bilgilerinin incelenmesidir. Pedagojik alan bilgisi konu alan bilgisi, öğrencileri anlama bilgisi ve öğretimsel ... -
Pandemi döneminde öğretmen adaylarının uzaktan eğitim sürecindeki teknoloji kullanımlarının incelenmesi
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına yönelik tutumlarını, teknoloji kabul ve kullanım düzeyleri ile çevrim içi teknolojilere yönelik olarak algıladıkları öz yeterliklerini ...