Browsing by Author "Özbek, Volkan"
Now showing items 1-20 of 25
-
Concurrent validity of different religiosity scales used in researches of marketing ethics and a proposal for a new religiosity scale
Özer, Gökhan; Özbek, Volkan; Elçi,Meral; Aydın,Kenan (2013)Bu araştırmanın amacı, etiğe yönelik araştırmalarda sıklıkla kullanılan dört dindarlık ölçeğinin eş zamanlı geçerliklerini tespit etmek ve bu ölçeklerden yola çıkarak yeni bir dindarlık ölçeği önerisinde bulunmaktır. ... -
The effect of consumer involvement on brand loyalty
Özbek, Volkan; Külahlı, Aycan (Pressacademia, 2016)The main aim of this study is to reveal the effect of consumers' product involvement levels on their brand loyalty in terms of smart phones. In order to achieve this goal, a research was implemented by using face to face ... -
The effects of perceived risk and cost on technology acceptance: A study on tourists’ use of online booking
Bu çalışmanın temel amacı, turistlerin online rezervasyon sitelerinin kullanımına ilişkin risk ve maliyet algılarının, online rezervasyon teknolojisini kabullerini nasıl etkilediğini belirlemektir. Turistlerin online ... -
Hizmet hataları ile firma itibarı ve memnuniyet arasındaki ilişkilerde telafi çabalarının etkileri
Muyan, Mesut (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)20. yüzyıla gelindiğinde teknolojinin gösterdiği değişim hızı, insanlık tarihinin geçmiş̧ hiçbir anında görülmemiştir. Teknolojinin getirdiği yenilikler birçok sektörü etkilemiştir ve değiştirmiştir. Sektörlerdeki hızlı ... -
The impact of perceived ease of use, perceived usefulness and perceived risk on behavioral intentions: A study on online booking sites
Özbek, Volkan; Koç, Fatih; Alnıaçık, Ümit; Kaş, Eda; Çetin, Oktay (Peter Lang AG, 2017)Introduction Innovations in technology significantly changed the behavior of individuals and organisations. Particularly, the development and proliferation of the internet inclined individuals to use this platform for ... -
The impact of personality on technology acceptance: a study on smart phone users
Özbek, Volkan; Alnıaçık, Ümit; Koç, Fatih; Akkılıç, M. Emin; Kaş, Eda (Elsevier Science Bv, 2014)This study aims to identify the impact of personality traits on technology acceptance of users. A field research is carried out on 401 university students to probe their technology acceptance behavior in the context of ... -
The impact of unfair business practices on bank customers: An experimental study
Özbek, Volkan; Alnıaçık, Ümit; Koç, Fatih (2012)Etik konusu, işletme literatüründe önemli bir araştırma konusu olmuştur. Bununla birlikte, iş etiği ile algılanan firma değeri arasındaki ilişkileri inceleyen deneysel araştırmaların sayısı oldukça sınırlıdır. Bu araştırmada, ... -
İşletme öğrencilerinin dindarlık düzeyleri ve etik niyetlerinin pazarlama etiği bağlamında değerlendirilmesi
Özbek, Volkan; Özer, Gökhan; Aydın, Kenan (2013)Bu araştırmanın amacı, ön lisans ve lisans düzeyinde işletme bölümünde öğrenim gören öğrencilerin dindarlık düzeyleri, kişisel ahlak felsefeleri, etik algıları ve niyetleri arasındaki olası ilişkileri tespit etmektir. Bu ... -
Küçük işletme sahiplerinin dindarlık düzeyleri, etik ideolojileri ve algıları arasındaki ilişkiler
Özbek, Volkan; Özer, Gökhan (2012)Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, küçük işletme sahiplerinin dindarlık düzeyleri, etik ideolojileri (idealizm/rölativizm), etik algıları ve niyetleri arasındaki olası ilişkileri tespit etmektir. Konuya ilişkin ... -
Kültürel farklılıkların teknoloji kabulü üzerindeki etkisi: Online alışveriş teknolojisine yönelik bir araştırma
Kaymak, Elif (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın temel amacı online alışveriş yapan tüketicilerin kültürel özelliklerinin online alışveriş teknolojisine hazır olma ve bu teknolojiyi kabul düzeylerini ne derece etkilediğini bir model yardımıyla ortaya ... -
Kültürel farklılıkların yerli üretim logosuna yönelik tutum üzerindeki etkisi: İzmir – Erzurum örneği
Çatak, Gamze (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı kültürel farklılıkların, günümüzde Türkiye'de kullanımı zorunlu hale gelen yerli üretim logosuna yönelik tutuma, tutumun da satın alma niyetine olan etkisini incelemektir. Bu amaca ulaşmak için, literatürde ... -
Marka aşkının öncülleri ve sonuçları üzerine bir araştırma
Doğan, Öykem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Artan rekabet koşulları firmalar için hem yeni müşteriler kazanmayı hem de mevcut müşteriyi elde tutmayı çok önemli bir hale getirmiştir. Çünkü markalar bir yandan müşteri kazanırken, diğer yandan müşteri kaybetmeleri ... -
Marka aşkının öncülleri ve sonuçları: Akıllı telefon ürünü özelinde bir araştırma
Özbek, Volkan; Koç, Fatih; Doğan, Öykem (YUSEN, 2020)Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin markaya olan güveni, markanın yenilikçiliğine olan inancı ve ilgilenim düzeylerinin marka aşkı üzerindeki etkisini tespit etmek ve marka aşkının marka sadakati, müşteri memnuniyeti ve ... -
Midilli’den Ayvalık’a gelen turistlerin alişveriş tercihlerinin ve alişverişten memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
Çoban, Gamze; Avcıkurt, Cevdet; Özbek, Volkan (2015)Bu çalışmanın temel amacı, Midilli Adası’nda ikamet eden Yunanistan vatandaşlarının Ayvalık’ı ziyaret edişlerinde satın aldıkları ürünlerin neler olduğunu ve demografik değişkenlerin ürün tercihleri üzerinde bir farklılığa ... -
The moderating role of locus of control on the links between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers in Turkey
Özbek, Volkan; Alnıaçık, Ümit; Akkılıç, Mehmet Emin; Koç, Fatih (Elsevier Science Bv, 2013)This study examines the relationships between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers. In addition, the moderating effect of locus of control on this relationship is also probed. Several ... -
Otel rezervasyon siteleri üzerinden yapılan online alışverişin teknoloji kabul modeliyle incelenmesi
Kaş, Eda (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Turizm sektöründe yer alan işletmeler ve turistik ürün sağlayıcıları, günümüz dünyasında varlıklarını sürdürebilmek için mevcut ve potansiyel durumdaki tüketicilere ürünlerini tanıtmak ve pazarlamak zorundadırlar. Bu nedenle ... -
Örgüt yararına etik olmayan davranışın öncülleri: Satış personeli üzerinde bir araştırma
Erdoğan, Sevgi (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, satış personelinin farklı etik liderlik ve farklı mesaj çerçevelemesine maruz kalmaları durumunda örgüt yararına etik olmayan davranış düzeylerinin değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Çalışmanın ... -
Tüketici ilgilenimi, müşteri memnuniyeti ve marka sadakati arasındaki ilişkiler: Akıllı telefon ve parfüm ürünleri temelinde bir araştırma
Külahlı, Aycan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Günümüz rekabet koşullarında işletmeler varlıklarını sürdürebilmek için mevcut ve potansiyel durumdaki tüketicilerin beklentilerini karşılayıp işletmelerine/markalarına bağlı müşteri portföyü oluşturmak zorundadır. Çünkü ... -
Tüketici ilgileniminin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma
Özbek, Volkan; Külahlı, Aycan (2016)Bu araştırmanın temel amacı, tüketicilerin ürün ilgilenim düzeylerinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini parfüm ürünü özelinde ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için, Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Uygulamalı ... -
Tüketicilerin ilgilenim, memnuniyet ve sadakat düzeyleri cinsiyete göre değişmekte midir?
Özbek, Volkan; Külahlı, Aycan (2016)Bu araştırmanın temel amacı, tüketicilerin ürün ilgilenimi, memnuniyet ve sadakat düzeylerinin cinsiyete göre değişip değişmediğini akıllı telefon ve parfüm ürünü özelinde ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için, Balıkesir ...