Browsing by Author "Doğdubay, Murat"
Now showing items 1-20 of 40
-
Büyük ölçekli otel işletmelerinin yiyecek-içecek tedarikinde tedarik zinciri yönetiminin uygulanabilirliği (Ankara ilinde bir uygulama)
Kurt, Korhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İşletmeler, müşteri taleplerini karşılamak ve kendi varlıklarının devamlılığını sağlayabilmek için ürün ve/veya hizmet üretiminde bulunmaktadırlar. Bu durum, işletmeleri, üretim aşamasına gelinceye kadar hammadde olarak ... -
Büyük ölçekli otellerdeki yiyecek-içecek departmanlarının üretim kayıplarını önlemeye yönelik olarak üretim planlaması ve kontrol sistemlerinin uygulanabilirliği (karşılaştırmalı bir uygulama)
Doğdubay, Murat (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Büyük ölçekli otel işletmeleri için tedarik edilen ilk madde ve malzemelerden, niteliksiz ve kalifiye olmayan işgücünden ve son olarak da satıcı ve alıcılardan kaynaklanan yetersizlikler, yiyecek-içecek ünitesi açısından ... -
Cinsiyet rolü ile yiyecek ve içecek tüketim tercihleri ilişkisi
Şahin, Nur Neşe (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Biyolojik cinsiyet, tüketiciler hakkında genellemelere varmaya çalışırken sıklıkla tercih edilen kolay ve popüler bir değişkendir. Fakat günümüz insanının çok yönlü zihin dünyasını açıklamada biyolojik cinsiyet değişkeninin ... -
Değer ve yaşam biçimi ile yerel gıda tüketimi ilişkisi: Yabancı turistler üzerine bir araştırma
Süzer, Özkan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)urizm sektörü her geçen gün popülerliğini artırmakta ve insanlar rutinden uzaklaşmak, dinlenmek gibi motivasyonlar ile turizm hareketliliğine katılmaktadır. Yerel gıda tüketimi de turistik motivasyonun önemli parçalarından ... -
Destinasyon çekicilik unsuru olarak gastronomi turizmi (Balıkesir ili örneği)
Göker, Gönül (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmanın amacı, gastronomi turizminin destinasyonda çekicilik unsuru olarak kullanılabilirliği ve Balıkesir merkezi ile ilçelerinde uygulanabilirliğini tespit etmektir. Çalışmanın yazın kısmında destinasyon, destinasyon ... -
Destinasyon markalaşma sürecinde yerel mutfağın yeri (Uralsk Bölgesi’ndeki restoranlar üzerine bir araştırma)
Yergaliyeva, Aizhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmanın amacı, bir marka olma sürecindeki Kazakistan'da yerel mutfağın markalaşma sürecine etkisini saptamaktır. Bu amaçla, Kazakistan şehirlerinden biri olan Uralsk, uygulama alanı olarak seçilmiştir. Uralsk'ın ... -
Destinasyon yemek kimliği ölçeği geliştirme çalışması
Taşkın, Erol (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Destinasyonda bulunan çeşitli kimlik öğeleriyle beraber gastronomi de ön planda yer alan bir ayırt edici unsurdur. Destinasyonun yemek kimliğini belirleyecek bir çerçeve çizmek bu konuda hizmet sunacak olan araştırmacı ... -
Destinasyonların gastronomi değerini artırmada kadın kooperatiflerinin rolü: Balıkesir örneği
Koçoğlu, Şakire Nur (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Çalışma, Balıkesir ilinde faaliyet gösteren kadın kooperatiflerinin yöresel ürünlerin tanıtımı, coğrafi işaretlerin kullanımı ve bölgesel ekonomiye katkılarına odaklanmaktadır. Çalışmada kooperatiflerin kuruluş ve gelişim ... -
Destinasyonların gastronomik değerlerinin arttırılmasında güvenli gıda takip sistemi ve coğrafi işaretin önemi -Balıkesir ili örneği
Eren, Alptekin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Artan dünya nüfusu, değişen iklim koşulları, salgın hastalıklar ve kıtlık gibi nedenlerden dolayı doğal kaynakların tüketilmesi ve gıda ürünlerinin endüstrileşmesi, gıda tüketimi alışkanlıklarının değiştirerek güvenli ... -
Dijital gastronomi ve yöresellik kavramlarının yaratıcı yıkım teorisi bağlamında planlı eskitme açısından incelenmesi
Keskin, Hilal (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın temel amacı dijitalleşen gastronominin yöresellik üzerindeki muhtemel etkisini incelemektir. Bunun yanında Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında eğitim veren ve/veya bu alanda çalışmalar yapan öğretim üyeleri ... -
Endüstri 4.0 sürecinde lojistiğin yiyecek ve içecek endüstrisine etkisi
Karakuş, Fatma (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Değişimin ve gelişimin çok hızlı yaşandığı günümüzde teknolojik yeniliklere ayak uydurmak, takip etmek, haberdar olmak küçük-büyük tüm işletmeler için hayati öneme sahiptir. Bu çalışmada endüstrinin son evresi olan ve ... -
Endüstri 4.0’ın yiyecek içecek endüstrisine bir yansıması olarak bulut mutfaklar (Kavramsal bir analiz)
Süzer, Özkan; Uçuk, Ceyhun; Doğdubay, Murat; Dinç, Yakup (İrfan Yazıcıoğlu, 2021)Tarihsel süreçte küresel ve yerel anlamda çeşitli gelişmeler yaşanmakta, bu gelişmeler endüstriyel ve sosyal hayatı çeşitli yönlerden dönüştürmektedir. 1. Endüstri devrimi ile hız kazanan bu değişim nihayetinde Endüstri ... -
Etkinlik pazarlamasının destinasyon markalaşma sürecine etkisi: İznik örneği
Akgül, Betül Demir (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Destinasyon markalaşması; merkezinde marka kimliğinin geliştirilmesi olan, destinasyona karakteristik özelliklerini kazandırma ve ek çekicilikler sağlama süreci olarak adlandırılmaktadır. Başarılı bir destinasyon imajı ... -
Gastronomi eğitimi alan öğrencilerde yiyecekte yenilik korkusu (food neophobia): Balıkesir Üniversitesi örneği
Doğdubay, Murat; Yiğit, Serkan (2017)Beslenme olgusu insanlar için vazgeçemeyecekleri derecede önemli olan bir konudur. Hayatın devam edebilmesi için insanların beslenmesi gerekmektedir. İnsanların beslenme tarzlarını tercih ettikleri yiyecekler oluşturmaktadır. ... -
Gastronomik deneyim için müşterilerin yüksek fiyat ödeme istekliliğinin belirlenmesi: Uzak Doğu restoranları üzerine bir çalışma
Mutlu, Havva Gözgeç (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ilk olarak lüks restoran grubunda yer alan Uzak Doğu restoranlarını ziyaret eden müşterilerin yüksek fiyat ödeme istekliliğinin oluşmasına sebep olan faktörlerin belirlenmesidir. İkinci olarak çalışmada ... -
In the fusion cuisine approach availability of quinoa (application suggestions)
Doğdubay, Murat; Şahin, Nur Neşe; Yiğit, Serkan (2017)Due to rapid population growth in the world and our country in recent years, rapid depletion and pollution of natural resources, global warming and climate change, individuals are looking for new and alternative nutrients ... -
Konaklama işletmelerinin pazarlamasında mobil teknolojinin kullanımı
Saçkes, Esat (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, konaklama işletmesi tercihinde bulunurken Elektronik ağızdan ağıza iletişimden (EWOM) tüketicilerin ne düzeyde etkilendiklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla çalışma kapsamında tüketicilerinin EWOM ... -
Küçük ölçekli yiyecek ve içecek işletmelerinde sosyal kaytarma davranışı ve çalışan performansı analizi: Balıkesir ilinde bir uygulama
Avcı, Safiyenur (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu yüksek lisans tezi, Balıkesir Merkez ilçelerindeki küçük ölçekli yiyecek ve içecek işletmeleri çalışanlarının sosyal kaytarma davranışı ve performansını analiz ederek sosyal kaytarma davranışının çalışan performansına ... -
Müşterileri uzak doğu restoranlarına yönlendiren etkiler ve COVID-19 algılamaları
Mutlu, Havva Gözgeç; Doğdubay, Murat (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Bu çalışmada müşterilerin Uzak Doğu restoranlarını hangi etkiler altında ziyaret ettiğinin ve bu müşterilerin COVID-19 ile Uzak Doğu restoranı algılamalarının ne şekilde değiştiğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada ... -
Otel işletmeleri mutfak planlamasına ilişkin sistematik bir süreç analizi
Budak, İkrar (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Turizm faaliyetlerinin her geçen gün artmasıyla birlikte, turizm faaliyetine katılan bireylerin konaklama, yeme-içme vb gibi çeşitli istek ve ihtiyaçları karşılamak üzere çok sayıda otel işletmesi kurulmaktadır. Söz konusu ...