Browsing by Author "Uyangör, Nihat"
Now showing items 1-13 of 13
-
2013 okul öncesi eğitim programı ve bu programın uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Hamarat, Derya (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin okul öncesi eğitim programına ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Balıkesir il merkezinde bulunan 165 ... -
Analyzing pre-service teachers’ educational philosophy preferences, curriculum design orientation, and epistemological beliefs with structural equation model
Börekçi, Caner; Uyangör, Nihat (Ozgen Korkmaz, 2021)The purpose of this study is to examine the partial mediating effect of epistemological beliefs in the correlation between preferences towards educational philosophy and the curriculum design approach of pre-service teachers. ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algıları ile dijital yeterlik seviyeleri arasındaki ilişkisinin incelenmesi
Kaya, Ramazan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin teknoloji entegrasyonu özyeterlik algıları ile dijital yeterlik seviyeleri ile arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma evreni, 2019-2020 yılında Balıkesir ... -
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algıları ile Dijital Yeterlik Seviyeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Kaya, Ramazan; Uyangör, Nihat (2022)Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin teknoloji öz-yeterlik algıları ile dijital yeterlik seviyeleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma eğitim fakültesinde öğrenim gören 681 öğrenciden ... -
eTwinning proje uygulamalarının öğrencilerin İngilizce dört dil becerisine katkısı açısından değerlendirilmesi
Aytaş, Sevinç (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırma eTwinning proje uygulamalarının, öğrencilerin İngilizce dört dil becerisine katkısını, öğrencilerin bakış açılarından ele almayı amaçlamıştır. Öğrenci bakış açıları; eTwinning uygulamalarının dört dil becerisine ... -
İnovatif düşünme becerileri meslek liseleri öğrencilerine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması
Sevinç, Yusuf Sezer; Uyangör, Nihat (Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Günümüzde rekabet ve ilerlemenin öncüsü olarak kabul edilen inovasyona her geçen gün verilen önem artış göstermektedir. İnovasyonun gerçekleşmesi için öncelikle inovatif düşünmeye, dolayısıyla inovatif düşünme becerisine ... -
Okul öncesi eğitim ortamlarının kalite değişkenleri açısından değerlendirilmesi
Özgül, Sinem Güçhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışma, Balıkesir il merkezindeki okul öncesi eğitim ortamlarını kalite değişkenleri açısından değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini Balıkesir il merkezindeki tüm resmi bağımsız ana okulları ve ... -
Okul öncesi eğitime devam eden çocukların annelerinin çocuk yetiştirme tutumlarına demografik değişkenlerin ve denetim odağının etkisi
Battal, Duygu Bayrakdar (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma okul öncesi eğitime devam eden çocukların annelerinin çocuk yetiştirme tutumlarına demografik değişkenlerin ve denetim odağının etkisini incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Aydın ... -
Öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının ve eğitim felsefesi eğilimlerinin öğretme ve öğrenme anlayışları üzerindeki etkisi
Aytaç, Alper (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının ve eğitim felsefesi eğilimlerinin öğretme ve öğrenme anlayışları üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretim yılında ... -
Proje tabanlı öğrenme ile öğrenenlerin özdüzenleme ve üstbiliş becerilerinin desteklenmesi
Börekci, Caner (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı, Proje Tabanlı Öğrenme sürecinin öğrenenlerin üstbilşsel ve özdüzenleme becerilerine etkisini araştırmaktır. Araştırma Proje Tabanlı Öğrenme etkinlikleri ile işlenen “Ortaöğretim Seçmeli Proje Hazırlama ... -
Psikolojik danışma ve rehberlik dersinin program tasarısı
Uyangör, Nihat (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998)Bir ülkenin gelişmişliğinin en önemli göstergelerinden biri de eğitimdir. Bu nedenle bütün toplumlar eğitime Önem vermektedir. Eğitimin kalitesi ise iyi bir planlama ve bu planlamanın uygulamaya konması ile mümkün olacaktır. ... -
Senaryo temelli öğrenme-öğretme yaklaşımı’nın 7. sınıf öğrencilerin ingilizce dersine yönelik tutumu ile ingilizce öğrenmeye yönelik görüş ve kaygılarına etkisi
Karasu, Aysun (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, Senaryo Temelli Öğrenme Yaklaşımının öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları ile İngilizce öğrenmeye yönelik görüş ve kaygıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma Senaryo Temelli ... -
Sınıf öğretmenlerinin birinci sınıf Türkçe ders programına ve uygulanmasına ilişkin görüşleri: Ağrı İli örneği
Baysal, Okan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin birinci sınıf Türkçe ders programına ve uygulanmasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Ağrı ili genelinde ...