Analysis of environmental achievements in 2018 science and biology courses curriculum according to the revised bloom taxonomy
Özet
Today, the visible results of climate change cause environmental issues to be prioritized in all areas.
Environmental acquisitions are included in the curriculum in compulsory education. According to Bloom's
taxonomy, different levels of gains are necessary for learning skills at different levels. The new taxonomy
examines information at the cognitive level in different categories, the information dimension and the cognitive
level. The aim of this study is to analyze the environmental achievements that students encounter in science and
biology lessons during 12 years of formal education and their analysis according to the renewed bloom taxonomy.
As a result, it was determined that there were 39 gains at the cognitive level on the environment. When the results
of the analysis are evaluated, it is remarkable for the subject such as environment that there is almost no gain in
the application dimension. Günümüzde iklim değişikliğinin yarattığı görünür sonuçlar çevre konularının her alanda
önceliklendirilmesine neden olmaktadır. Bloom’un taksonomisine göre farklı düzeylerde kazanımlar farklı
düzeylerde öğrenme becerisi için gereklidir. Günümüz öğrenme kuramlarındaki gelişmeler Bloom Taksonomisini
de güncellemeler gerektirmiştir. Yeni taksonomi bilişsel düzeydeki bilgiyi bilgi boyutu ve bilişsel düzey olmak
üzere farklı kategorilerde incelemektedir. Bu çalışmanın amacı fen bilimleri ve biyoloji derslerinde öğrencilerin
karşılaştıkları çevre kazanımlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizini yapmaktır. Yapılan analiz
sonucunda çevre konusunda bilişsel düzeyde fen bilimleri ve biyoloji dersinde toplam 39 kazanımın olduğu
belirlenmiştir. Her bir sınıf için ayrı ayrı yapılan yenilenmiş bloom taksonomisine göre analiz sonuçları bütüncül
olarak değerlendirildiğinde uygulama boyutunda yok denecek kadar az kazanımın olması çevre gibi bir konu için
dikkat çekicidir. Yaratma basamağında kazanımların yer alması üst düzey bilişsel düşünme becerisi gerektiren
etkinliklerin yapılabilirliği için önemlidir. Ancak anlama düzeyinde kazanımların yoğunlaşması sınavlarda
öğrencilerin bilgi sorularında gösterdikleri başarıyı uygulama basamağındaki sorularda gösterememesinin bir
sebebi olarak görülebilir.