Effect of pregnancy school on distress during pregnancy
Abstract
The aim of this study is to determine the effect of participation in pregnancy school on distress in pregnancy.150 pregnant women who were referred to the Eskişehir Public Hospital Pregnancy School between 31st October 2017 and 31st August 2018 and agreed to participate were included in the study. After obtaining consent, the Determination of Sociodemographic Characteristics form and the Tilburg Pregnancy Distress Scale were completed by the investigator and then pregnancy education began. After completing the education, the Tilburg Pregnancy Distress Scale was filled out again. The Shapiro Wilk test and two-way analysis of variance (single factor repeated) were used for the analysis of data. IBM SPSS Statistics 21.0 was used for statistical analysis. The significance level was set at p<0.05. The mean score in the Tilburg Pregnancy Distress Scale had significantly decreased from 15.17 ± 7.03 (before education) to 13.01 ± 7.03 (after education) (p=0.010). Moreover, the Tilburg Pregnancy Distress Scale subcategory scores also decreased after education. This study revealed that participation in pregnancy education school has a positive effect on distress in pregnancy. Therefore, it is suggested that pregnancy education schools should be more widespread. Also all expectant parents-to-be should be encouraged to participate. Bu çalışma gebe okuluna katılımın gebelikte distres üzerine etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Bu araştırmanın örneklemini, 3 Ekim 2017 ve 31 Ağustos 2018 tarihleri arasında Eskişehir Devlet Hastanesi Gebe Okulu’na başvuran, çalışmaya dahil edilme kriterlerine uyan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 150 gebe oluşturdu. Gebelerin onamları alındıktan sonra Gebe okulu başlangıcında araştırmacı tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan Sosyodemografik Özellikleri Belirleme Formu ve Tilburg Gebelikte Distres Ölçeği dolduruldu ardından gebe eğitimlerine başlandı. Eğitimler bittikten sonra Tilburg Gebelikte Distres Ölçeği tekrar dolduruldu. Verilerin analizinde Shapiro Wilk's testi ve iki yönlü varyans analizi (tek faktör tekrarlı) ile kullanıldı. Analizlerin uygulanmasında ise IBM SPSS Statistics 21.0 programından yararlanılmış olup istatistiksel önemlilik için p<0.05 değeri kriter kabul edildi. Gebelerin Tilburg Gebelikte Distres Ölçeği toplam puan ortalamalarının 15.17 ± 7.03’den (eğitim öncesi) 13.01 ± 7.03’e (eğitim sonrası) düşerek istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p=0.010). Tilburg Gebelikte Distres Ölçeği alt boyutları puan ortalamalarının da eğitim sonrasında azaldığı saptandı. Bu araştırma gebe okuluna katılımın, gebelikte distres üzerine etkisine olumlu etkisi olduğunu ve distres düzeyini anlamlı düzeyde azalttığını göstermiştir. Bu nedenle gebe eğitim okullarının yaygınlaştırılması ve ebeveynlerin bu sınıflara katılımının sağlanması önerilmektedir.
Source
Osmangazi Tıp DergisiVolume
42Issue
2Collections
- Ebelik-Makale Koleksiyonu [78]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3174]