Search
Now showing items 1-10 of 15
Örgütsel yenileşme ve örgütsel kültür
(2007)
Bu çalışmanın amacı, örgütsel yenileşme ile örgüt kültürü arasındaki ilişkinin kuramsal analizini yapmaktır. Örgüt kültürünün göz ardı edilerek yapılan yenileşme uygulamalarının başarısız olacağına ilişkin sayıltıdan hareket ...
Okul yöneticilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetini algılamaları
(2007)
Problem Durumu: Okulların bilgi toplumunda yerlerini alabilmeleri için, bilgi toplu- munun sahip olduğu değerleri benimsemesi ve uygulaması, yetiştirdiği ve çalıştır- dığı personelin de buna paralel olarak değişmesi önem ...
Eğitimde davranışçılıktan yapılandırmacılığa geçiş için bilgi, gerçeklik ve öğrenme olgularının yeniden anlamlandırılması
(2004)
Bu çalışmada, öncelikle yapılandırmacılığın tarihsel süreçte gelişimine, daha sonra pozitivizm ve pozitivizm ötesi paradigmalarda bilgi, gerçeklik ve öğrenme olgularının nasıl açıklandığına değinilmiştir. Yapılandırmacılık ...
Türkçe öğretmen adayları ve türkçe öğretmenlerinin yan alan coğrafya derslerine yönelik tutumları
(2008)
Çalışmanın amacı, yan alan dersleri olarak coğrafya dersini alan ve almayan Türkçe öğretmen adayı öğrencilerin coğrafya dersine yönelik tutumlarının tespit edilmesidir. Çalışmada ayrıca, Türkçe öğretmenlerin bu konudaki ...
Zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin ilköğretim 3. sınıf matematik dersi öğretim programındaki kazanımların gerçekleşme düzeyine ve öğrencilerin akademik özgüven özelliklerine etkisi
(2008)
Deneysel olarak zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin kazanımların gerçekleşme düzeyine ve öğrencilerin duyuşsal özelliklerine etkisini belirlemek amacıyla yapılandırılan bu araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu ...
Sınıf rehberliği öğrenme yaşantılarının düzenlenmesi
(2006)
Bu makalenin amacı, sınıf rehberliği etkinlikleri programının dördüncü öğesi olan eğitim-öğretim durumları öğesi ile ilgili bir öneri sunmaktır. Makalede yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf rehberliği etkinliklerinin öğretim ...
Ortaöğretim kurumlarındaki eğitsel kol etkinliklerinin değerlendirilmesi
(2002)
Okulların en önemli işlevlerinden biri de sosyal açıdan iyi gelişmiş, kendine güveni olan, deneyimlerini ve bilgisini paylaşabilen ve iyi iletişim becerilerine sahip bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerin bu becerileri ...
The study of reliability and validity of creative materials
(Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2008)
Creativity is an important ability in teaching-learning process because of its contribution to the struggle to cope with complex problems, to ensuring satisfaction in life and to the improvement in professional development. ...
Bilişötesi ve yapılandırmacı öğrenme çevreleri
(2005)
Bu çalışmada, öncelikle bilişötesi kavramı ve bileşenleri kuramsal bağlamda ele alınmış; daha sonra bireylere üst düzey düşünme ve öğrenen özelliklerini kazandırmada, anlamlı öğrenmenin oluşmasında, akademik başarının ...
Üniversite öğrencilerinin fakülte kültürüne yönelik algıları
(2007)
Bu araştırmanın amacı, akademik bir örgütte okuyan öğrencilerin okudukları fakülteye ilişkin kültürel algılamalarını belirlemektir. Giresun Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Okulöncesi ...