Search
Now showing items 1-10 of 86
Kişilik özellikleri, motivasyon, algılanan değer ve davranışsal niyet ilişkisi: Macera aktivitelerine katılan turistler üzerine bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Turistlerin kişilik özellikleri ve onları seyahat etmeye iten içsel güdüler tatil satın alma kararlarını etkileyen unsurlar olarak görülmektedir. Bunun yanı sıra destinasyonların sahip oldukları çekicilik özelliklerinin ...
CEO markası ve finansal performans ilişkisi: BİST’te yer alan şirketler üzerine bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Yöneticilerin şirket üzerindeki etkilerine daima ilgi duyulmuş ve araştırmacılar tarafından açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. CEO’lar şirkette yönetimin zirvesindeki kişiler olarak şirketin başarısı veya başarısısızlığından ...
Örgüt kültürü ve iş tatmini ilişkisinde rol belirsizliği ve kuşak farklılıklarının etkisi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmanın amacı, örgüt kültürü ve iş tatmini ilişkisinde rol belirsizliği ve kuşak farklılıklarının etkisini belirlemektir. Çalışmanın örneklemi Balıkesir, Bursa ve İstanbul'da faaliyet gösteren banka çalışanlarından ...
Turizm destinasyonlarında yerleşik yabancı-yerel halk etkileşimi üzerine bir inceleme
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Küreselleşme, göç ve turizm olguları, turizm destinasyonlarında farklı kökenden, kültürden, yaşam biçiminden insanların karşılaşmalarına sahne olmakta, etkileşimler, bireysel ve toplumsal değişimler yaratmaktadır. Çalışmada; ...
Cinsiyet rolü ile yiyecek ve içecek tüketim tercihleri ilişkisi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Biyolojik cinsiyet, tüketiciler hakkında genellemelere varmaya çalışırken sıklıkla tercih edilen kolay ve popüler bir değişkendir. Fakat günümüz insanının çok yönlü zihin dünyasını açıklamada biyolojik cinsiyet
değişkeninin ...
Otellerde yıldız sisteminin işlevselliğinin müşteri görüşleri ışığında değerlendirilmesi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Otellerin sınıflandırılması için kullanılan yıldız sistemi tüketicilere otellerin nitelikleri hakkında fikir vermektedir. Otellerin yıldız sayıları sahip oldukları ilave hizmetlere bağlı olarak yükselirken, her otelde ...
Helal konseptli otellerin girişimciliği ve yönetimi üzerine bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Seyahat eden Müslüman sayısının dünya çapında artış göstermesiyle birlikte, helal turizm pazarının önemli bir potansiyele ulaştığı farklı araştırmalarda vurgulanmıştır. Pazarın bu önemi doğrultusunda, helal turizmin farklı ...
Yerli ve yabancı turistlerin tipolojilerine göre seyahat sağlık risk algıları ve önleme davranışlarının belirlenmesi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmanın amacı Türkiye'ye gelen yerli ve yabancı turistlerin tatillerinden bekledikleri faydaların belirlenmesidir. Yabancı turistlerin belirlenen faydalara göre pazar bölümlerinin oluşturulması da amaçlanmıştır. ...
Avrupa ortak başvuru metni bağlamında ilkokul İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Gelişen ve değişen teknolojik ve sosyo-ekonomik gelişmeler doğrultusunda yabancı dil bilmek gittikçe önem kazanmakta ve birçok gelişmiş ülkede yabancı dil eğitimine erken yaşlardan itibaren başlanmaktadır. Türkiye'de de ...
Stratejik yönetim yaklaşımının menü planlamada uygulanabilirliği: Bir model önerisi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Yiyecek ve içecek sektörü, yapısı gereği dinamik özellik göstermektedir. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının sürekli değişmesi, yeni eğilimlerin çıkması, teknolojik yeniliklerin ortaya çıkması, yasal yönetmeliklerin ...