Search
Now showing items 1-5 of 5
Turist rehberlerinin kültürlerarası iletişim yeterlilikleri: Alman, İngiliz ve Rus turistlerin algılamaları
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Turizm, dünyada boş zamanın artması ve ekonomik refah düzeyinin yükselmesi ile beraber her geçen gün büyüyen bir sektör halini almaktadır. Diğer yandan turizm farklı kültürlerin bir araya gelip iletişim ve etkileşim içerisine ...
Muğla yöresi kadın merkezli geleneksel uygulamalarla bağlı sözlü ürünlerin işlevleri üzerine bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Bu çalışmada, Muğla yöresi özelinde, taşradan kente uzanan çizgide, başrollerini kadınların üstlendiği geleneksel uygulamalarla bu uygulamalara bağlı sözlü ürünlerin günümüz birey ve toplum hayatındaki işlevleri üzerinde ...
Genişletilmiş online alışveriş kabul modeli (GOAKM) ile yerli turistlerin internet üzerinden tatil satınalma davranışlarının belirlenmesi ve kültürün etkisi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler her sektörü olduğu gibi turizm sektörünü de etkilemektedir. Internet tabanlı ürün ve servislerin yaygınlaşmasıyla birlikte tüketiciler klasik alışveriş yöntemlerinden uzaklaşmaya ...
Kayseri ili yer adları: Kimlik kültür mekan
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Yer adları, yapısı itibariyle dilsel bir unsur olup içerisinde bulunduğu topluma ait kültürel değerleri de barındırmaktadır. Yer adına anlam katan kültürel değerler ise
belli bir tarihi sürecin sonunda ortaya çıkmaktadır. ...
Destinasyon yemek kimliği ölçeği geliştirme çalışması
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Destinasyonda bulunan çeşitli kimlik öğeleriyle beraber gastronomi de ön planda yer alan bir ayırt edici unsurdur. Destinasyonun yemek kimliğini belirleyecek
bir çerçeve çizmek bu konuda hizmet sunacak olan araştırmacı ...