Search
Now showing items 1-10 of 19
Turist rehberlerinin kültürlerarası iletişim yeterlilikleri: Alman, İngiliz ve Rus turistlerin algılamaları
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Turizm, dünyada boş zamanın artması ve ekonomik refah düzeyinin yükselmesi ile beraber her geçen gün büyüyen bir sektör halini almaktadır. Diğer yandan turizm farklı kültürlerin bir araya gelip iletişim ve etkileşim içerisine ...
Kırsal kalkınma aracı olarak yoksul yanlısı turizm yaklaşımı: Edremit Körfezi örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
Günümüzde yoksulluk sorunu önemini korumaktadır. Uluslararası kuruluşların raporlarında ve ülkelerin kırsal kalkınma politikalarında yoksulluğun azaltılması için araçların belirlenmesine yer verilmektedir. Son 15 yıldır ...
Tüketicilerin kişilik özellikleri, risk algıları ve yeniden satın alma davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
Tüketici davranışlarındaki temel problemlerden biri tercihtir. Tüketiciler satın alma tercihleri yaparken tereddüde düşmekte ve bir takım riskler algılamaktadırlar. İşletmelerin temel sorumluluklarından biri ise, tüketicilerin ...
Seyahat acentalarının pazarlama faaliyetlerinde etik karar verme süreci: İstanbul örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Asırlardır tartışılan ancak çözümlenemeyen bazı felsefi problemler, 20. yüzyılda her anlamda yaşanan gelişmelerin, bilinçlenmenin ve teknolojinin hayatın her aşamasına yansımasıyla beraber artık gerçek hayatın içinde daha ...
İş doyumu ve motivasyon düzeylerini etkileyen faktörlerin performansla ilişkisi: Turist rehberleri üzerine bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Turist rehberi davranışları, yeteneği ve bilgisi ile toplum ve ülke hakkında ziyaretçilere fikir ve bilgi veren, kendini, çalışma arkadaşlarını, işletmesini, ülkesini ve ülke halkını yabancılara karşı temsil eden en büyük ...
Turistik tüketicilerin destinasyon seçimi öncesi beklentileri ve satın alma sonrası değerlendirmeleri: Kapadokya örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Son yıllarda her alanda ve her sektörde yaşanan yoğun rekabet ve pazarlama anlayışında yaşanan değişimler işletmeler açısından tüketici odaklılığı ve tüketici ile iletişimi zorunlu kılmaktadır. Bu durum ürün ve hizmet ...
Turistik ürün satın alma karar sürecinde itkiselliğin rolü: Psikonörobiyokimyasal analiz
(Balıkesir Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Klasik iktisat teorisine göre rasyonel bir varlık olan tüketicilerin kararları da rasyoneldir. Bu bakış açısı milenyuma kadar gelen süreçte bilimsel paradigmaya hakim olmuştur. Genel olarak tüketicilerin mal veya hizmetleri ...
Yerli ve yabancı turistlerin tipolojilerine göre seyahat sağlık risk algıları ve önleme davranışlarının belirlenmesi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmanın amacı Türkiye'ye gelen yerli ve yabancı turistlerin tatillerinden bekledikleri faydaların belirlenmesidir. Yabancı turistlerin belirlenen faydalara göre pazar bölümlerinin oluşturulması da amaçlanmıştır. ...
Beş faktör kişilik özelliklerinin iş doyumu ve yaşam doyumuna etkisi: Turist rehberleri üzerine bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Turist rehberlerinin mesleklerini başarılı bir şekilde icra etmesi için birtakım özelliklere sahip olması gerekmektedir. Bu özelliklerin ortaya çıkmasında ise kişilik önemli bir role sahiptir. Kişiliğin aynı zamanda iş ...
Turizmde kriz yönetimi (otel işletmelerinde ve seyahat acentalarında bir uygulama)
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)
Son yıllarda yaşanan krizler, turizm sektörünü de yakından etkilemiş ve turizm işletmelerine büyük zararlar vermiştir. Belirli aralıklarla tekrarlanan krizler nedeniyle, krizlerin sanıldıkları kadar basit, göz ardı edilecek ...