dc.contributor.author | Yalçın, Arman Zafer | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:50Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:50Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1302-0064 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4104 | |
dc.description.abstract | Katılımcı bütçeleme, yerel yönetimlerin harcama önceliklerini halkın doğrudan katılımı ve tercihleri doğrultusunda şekillendirdiği bir bütçeleme sürecidir. Bu anlamda, katılımcı bütçeleme temsili demokrasiden katılımcı demokrasiye geçişin en önemli demokratik adımlarından biri olarak kabul edilmektedir. İlk defa 1989’da Brezilya’nın Porto Alegre kentinde uygulanan katılımcı bütçeleme modeli, daha sonraki yıllarda Latin Amerika ülkelerinden başlayarak dünyanın birçok ülkesindeki binlerce kentte uygulanmıştır. Katılımcı bütçeleme ile yerel kamu hizmetlerinin sunumunda hizmetten faydalanan vatandaşlarla yerel yönetimler arasında doğrudan bir ilişki kurulmaktadır. Bu yapısal ilişki, hem yerel yönetimlerin halka hesap verme sorumluluğunu yerine getirmesi, hem de yerel yönetimler üzerindeki kamuoyu denetiminin sağlanması için elverişli bir ortam oluşmaktadır. Bu nedenle, hem dünyada hem de ülkemizde katılımcı bütçelemenin yaygınlaşması, demokratik gelişim ve kaynak kullanımında etkinliğin sağlanması açısından son derece önemlidir. | en_US |
dc.description.abstract | Participatory budgeting is shaped by local administratons that is a budgeting process in accordance with public priorities and preferences. İn this sense, participatory budgeting is considered to one of the most important step in transtion from representative democracy to participatory democracy. In 1989 for first time applied in Brazillian city of Porto Alegre participatory budgeting model is that applied in thousands of cities and very successful results have been obtained. A structural relationship is established with citizens who benefit from the local services and local administrations in the provision of local services in participatory budgeting. This structual relationship is creates a favorable environment both to provide public accountability and ensuring public control in local governments. Therefore, the spread of participatory budgeting is extremely important in point of democratic development and ensuring efficiency of resoruce use. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | Otelcilik | en_US |
dc.subject | Konaklama | en_US |
dc.subject | Spor ve Turizm | en_US |
dc.subject | Endüstriyel İlişkiler ve İşgücü | en_US |
dc.subject | İş | en_US |
dc.subject | Kadın Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | en_US |
dc.subject | Halkla İlişkiler | en_US |
dc.subject | Siyasi Bilimler | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.subject | Hukuk | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.subject | Planlama ve Gelişim | en_US |
dc.subject | İşletme Finans | en_US |
dc.subject | Yerel Yönetimler | en_US |
dc.subject | Katılımcı Demokrasi | en_US |
dc.subject | Katılımcı Bütçeleme | en_US |
dc.subject | Local Governments | en_US |
dc.subject | Participatory Democracy | en_US |
dc.subject | Participatory Budgeting | en_US |
dc.title | Yerel yönetimlerde katılımcı bütçeleme | en_US |
dc.title.alternative | Participatory budgeting in local governments | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 311 | en_US |
dc.identifier.endpage | 330 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |