Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKanıbir, Hüseyin
dc.contributor.authorSaydan, Reha
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:44Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:44Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1301-8752
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5067
dc.descriptionKanıbir, Hüseyin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışma, tüketicilerin 'çevreci tüketime' yönelik tutumlarını oluşturan yapıyı incelemektedir. Tüketim toplumundan 'çevreci tüketim toplumu'na geçiş, ancak, çevreci tüketicilerle mümkün olabilecektir. Bu çalışmada çevreci tüketicileri ortaya çıkaran belirleyiciler sorgulanmaktadır. Çevreci tüketime yönelik tutumu oluşturan bileşenlerin bilinmesi, söz konusu geçiş sürecini etkinleştirme çabalarına yardımcı olacaktır. Bu çalışmanın alan araştırması üniversiteli tüketicileri ele almaktadır. Araştırma kapsamında, iki ayrı üniversitede toplam 780 öğrenciden sağlanan veriler Faktör ve Regresyon analizleri yoluyla incelenmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre; tüketicilerin sahip oldukları çevreci kültür, çevrecilik anlayışının tüketiciler tarafından içselleştirilme düzeyi, tüketicinin çevreci kimliğe sahip olması durumunda bunun yapacağı etki düzeyine ilişkin algılamalar ve tüketicilerin sahip olduğu çevrecilik yönlü inanışlar/bilgiler, çevreci ürün satın almaya yönelik tutumu belirleyen temel bileşenlerdir.en_US
dc.description.abstractThis study investigates the nature of consumers' attitudes towards environmental consumption. Transformation of 'consumer society' into 'green consumer society' can merely be achieved by 'environmental/green consumers'. In this study, the possible determinants of green consumers are examined in the context of university students. Knowing the components of attitudes towards environmental consumption will help the efforts to enhance the process of transformation. In this context, environmental attitudes and behaviors of university students were analyzed. Data were collected from 780 students in two different universities. Findings are presented in the light of factor and regression analyses. The results indicate that the main determinants of green attitudes in consumption process are environmental culture of consumers/university students, acceptance level of environmental philosophy by consumers, perceptions towards the influence of environmentalist identity in market processes, and environment-oriented beliefs and knowledge.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevreci Tüketimen_US
dc.subjectYeşil Tüketicien_US
dc.subjectÇevre Bilinçli Tüketicileren_US
dc.subjectGreen Consumptionen_US
dc.subjectEnvironmentally Conscious Consumersen_US
dc.subjectGreen Consumersen_US
dc.titleÜniversiteli tüketicilerin 'çevreci tüketim' tutumları ve satın alma davranışlarına etkilerien_US
dc.title.alternativeThe attitude of university students towards environmental consumption and the effect on purchasingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.endpage242en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record