Global pazarlamada toplumsal kültür farklılıklarının önemi (çokuluslu şirket ve yerel kültür örnekleri)
Abstract
Global pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerin başarısındaki en önemli faktör, hedef alınan dış pazarlarda, ihtiyaçların karşılanma biçiminin ve talep edilecek mal ve hizmetlerin neler olduğunun bilinmesidir. Bu çalışma, global pazarlarda kültürün tüketici davranışlarına etkisini ve işletmelerin başarısındaki önemini ele alan bir araştırma sürecinin birinci aşaması ve teorik kısmıdır. Bu çalışmanın ikinci aşaması ise, Türk ve Alman tüketicilerinin pazar gelenekleri, değerleri, algılama ve değerlendirme biçimleri ile tüketim tercihlerini inceleyen bir alan araştırmasını kapsamaktadır Araştırmanın birinci aşamasını oluşturan bu çalışmada, değişik ülkelerden farklı kültür örnekleri verilerek, çokuluslu işletmelerin kültürel farklılıklardan kaynaklanan pazarlama hataları sunulmaktadır. Global companies try to know the ways of meeting the #8216;distinctive #8217; needs and wants that determine the goods and services demanded. This paper is an initial and theoretical part of a research project which points out the effect of the culture on consumer behaviors in global markets and its importance on companies #8217; achievement. The next study following this paper will include Turkish and German consumers in an empirical context to analyze their market customs, values, perceptions, and consumption preferences. The importance of the subject was also stressed out by giving different cultural patterns from various countries and global companies which have failured because of ignoring cultural differences.
Source
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)Volume
6Issue
22Collections
- İşletme-Makale Koleksiyonu [104]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3309]