Search
Now showing items 1-10 of 13
Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Hizmet ve endüstri işletmesi örneği
(2008)
Bu çalışmanın amacı örgütsel-yönetsel motivasyon uygulamalarının çalışanların performans ve verimliliği üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek ve varsa bu etkinin hangi boyutlarda ortaya çıktığını saptamaktır. Günümüz ...
Kalite yönetimi çerçevesinde bankalarda çalışan personelin iş tatmini ve iş tatminini etkileyen faktörlerin incelenmesine yönelik bir araştırma
(2006)
İş tatmini, isin özellikleriyle çalısanların istekleri birbirine uydugu zaman gerçeklesmektedir. ise karsı pozitif tutum is doyumuna esdegerdir. ise karsı negatif tutum ise is doyumsuzlugu olarak adlandırılabilir. Buradan ...
Telekomünikasyon sektöründe çalişan personelin iletişim becerileri düzeylerinin incelenmesi
(2013)
Bu çalışmada, insanların iletişimini kolaylaştıran, onlara alt yapı hizmeti sağlayan ve aradaki mesafeleri kısaltan çalışanların iletişim becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca yaş, çalışma birimi, eğitim seviyesi ...
İşyerinde kişisel internet ve teknoloji kullanımı: Sanal kaytarma
(2014)
Sanal kaytarma faaliyetleri, çalışanlar ve işletmeler üzerinde önemli negatif etkilereyol açabilmektedir. Ancak Türk literatürü sanal kaytarma faaliyetlerinin bu önemi konusunda oldukça sınırlı kalmıştır. Bu kapsamda ...
Örgütsel bağlılık üzerine bir alan çalışması
(2014)
Günümüzde örgütlerin çalışanlarının bağlılığı, çalışanların başarılı olmaları için önemli olan konulardan biridir. Çalışanların örgüte yönelik tutum ve davranışlarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada, örgütsel bağlılığın ...
Otel çalışanları açısından duygusal zekanın örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi
(2015)
Çalışmanın amacı otel çalışanlarının duygusal zekaları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi belirleyerek duygusal zekalarının örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeki etkilerini analiz etmektir. ...
Cam tavan sendromu ve kadınların üst düzey yönetici pozisyonuna yükselmelerindeki engeller: Balıkesir örneği
(2007)
Kadınların erkeklere oranla, üst yönetimlerde ve stratejik öneme sahip pozisyonlarda temsil güçlerinin az olmasının nedenlerini araştırmak, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, literatür taramasına dayanarak ...
Örgütlerde işgören eğitimi üzerine bir alan araştırması
(2005)
Bu araştırmanın amacı kamu kuruluşlarında verilen hizmet içi eğitimin çalışanlar üzerindeki etkilerinin hangi faktörlere bağlı olduğunu saptamaya çalışmaktır. Bu kapsamda Muğla îlinde bazı kamu kuruluşlarında anket çalışması ...
Hastanelerde liderlik ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesi: Sağlık sektöründe bir araştırma
(2014)
Günümüzde her alanda meydana gelen büyük ve hızlı değişimler, örgütlerin yapılarını, işleyişlerini ve amaçlarını doğrudan etkileyebilmektedir. Örgütün başarılı olabilmesi, değişim ve gelişimlere ayak uydurabilmesi, bununla ...
Farklı sektörlerde faaliyetlerini sürdüren işletmelerde zaman yönetimi üzerine ampirik bir araştırma: Bursa ili örneği
(2007)
Günümüz yönetim anlayışında bir işletmenin en değerli kaynağı zamandır. Zaman yitirildiğinde geriye dönüşü hiçbir şekilde mümkün olmayan ve genellikle ihmal edilen bir kaynaktır. Dolayısıyla, literatürde de zaman yönetiminin ...