Search
Now showing items 1-10 of 14
Anonim şirkette denetçinin değiştirilmesi davasının azınlık tarafından açılması halinde usul hukukuna ilişkin sorunlar
(2014)
Bu çalışma anonim şirketler hukukunda denetçinin değiştirilmesi davasını ele almaktadır. Söz konusu dava Türk Ticaret Kanunu’nun 399. maddesinde düzenlenmiştir. Bu dava yönetim kurulu veya azınlık tarafından açılabilmektedir. ...
Yeni Türk Ticaret Kanunu ve Vergi Usul Kanunu’na göre defterlerin incelenmesi
(2014)
Bu çalışmanın amacı 6102 sayılı Yeni Türk Ticaret Kanunu ve 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu’nun defter tutmaya ilişkin hükümlerinin açıklanması ve iki Kanun arasında defter tutma esaslarına ilişkin benzerlik ve farklarının ...
Telekomünikasyon sektöründe çalişan personelin iletişim becerileri düzeylerinin incelenmesi
(2013)
Bu çalışmada, insanların iletişimini kolaylaştıran, onlara alt yapı hizmeti sağlayan ve aradaki mesafeleri kısaltan çalışanların iletişim becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca yaş, çalışma birimi, eğitim seviyesi ...
Anonim şirket tasfiyesinde süregelen iş ve yeni iş kavramları ve bunlara bağlanan hukuki sonuçlar
(2014)
Anonim şirketlerin sona ermesiyle birlikte tasfiye süreci ortaya çıkar. Tasfiye sürecinde tasfiye memurları görevlendirilir ve bunlar şirketin “sü- regelen işlerini” tamamlar. Tasfiye memurları ancak tasfiye amacına uy- ...
Türkiye hisse senedi piyasasında likidite ölçülerinin karşılaştırılması ve likidite volatilitesi hisse senedi getirisi arasındaki ilişki
(2015)
Bu çalışma Türkiye Hisse Senedi piyasasında hisse senedi getirileri ile likidite volatilitesi arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca farklı likidite ölçülerinin hisse senetlerini likiditelerine göre aynı ...
Kurumsal Kaynak Planlaması (KKP) kullanıcılarının memnuniyet düzeylerine ilişkin algılarının belirlenmesine yönelik ampirik bir çalışma
(2014)
Firmaların faaliyetlerinin etkin bir biçimde yürütülmesinde faydalanılan KKP uygulamaları başarısını etkileyen birçok faktö r vardır. Başarıya ilişkin algıların belirlenmesi için kullanıcıların sistemin başarısına ilişkin ...