Browsing İşletme-Makale Koleksiyonu by Author "Örücü, Edip"
Now showing items 1-13 of 13
-
Cam tavan sendromu ve kadınların üst düzey yönetici pozisyonuna yükselmelerindeki engeller: Balıkesir örneği
Örücü, Edip; Kılıç, Recep; Kılıç, Taşkın (2007)Kadınların erkeklere oranla, üst yönetimlerde ve stratejik öneme sahip pozisyonlarda temsil güçlerinin az olmasının nedenlerini araştırmak, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, literatür taramasına dayanarak ... -
Farklı sektörlerde faaliyetlerini sürdüren işletmelerde zaman yönetimi üzerine ampirik bir araştırma: Bursa ili örneği
Örücü, Edip; Tikici, Mehmet; Kanbur, Aysun (2007)Günümüz yönetim anlayışında bir işletmenin en değerli kaynağı zamandır. Zaman yitirildiğinde geriye dönüşü hiçbir şekilde mümkün olmayan ve genellikle ihmal edilen bir kaynaktır. Dolayısıyla, literatürde de zaman yönetiminin ... -
Hastanelerde liderlik ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesi: Sağlık sektöründe bir araştırma
Örücü, Edip; Teker, Said Kerem (2014)Günümüzde her alanda meydana gelen büyük ve hızlı değişimler, örgütlerin yapılarını, işleyişlerini ve amaçlarını doğrudan etkileyebilmektedir. Örgütün başarılı olabilmesi, değişim ve gelişimlere ayak uydurabilmesi, bununla ... -
İşyerinde kişisel internet ve teknoloji kullanımı: Sanal kaytarma
Örücü, Edip; Yıldız, Harun (2014)Sanal kaytarma faaliyetleri, çalışanlar ve işletmeler üzerinde önemli negatif etkilereyol açabilmektedir. Ancak Türk literatürü sanal kaytarma faaliyetlerinin bu önemi konusunda oldukça sınırlı kalmıştır. Bu kapsamda ... -
Kalite yönetimi çerçevesinde bankalarda çalışan personelin iş tatmini ve iş tatminini etkileyen faktörlerin incelenmesine yönelik bir araştırma
Örücü, Edip; Yumuşak, Sedat; Bozkır, Yasin (2006)İş tatmini, isin özellikleriyle çalısanların istekleri birbirine uydugu zaman gerçeklesmektedir. ise karsı pozitif tutum is doyumuna esdegerdir. ise karsı negatif tutum ise is doyumsuzlugu olarak adlandırılabilir. Buradan ... -
Kamu ve özel bankalarda uygulanan liderlik tarzlarının kıyaslanması üzerine bir araştırma
Örücü, Edip; Çoban, Mehmet (2017)Bu çalışma kapsamında Bankacılık Sektöründe Kamu ve Özel bankalar arasında liderlik uygulamaları açısından farklılıkların belirlenmesi hedeflenmektedir. Çalışmada liderlik uygulamaları bilgilendirici, babacan, demokratik, ... -
KOBİ’lerde inovasyon stratejileri ve inovasyon yapmayı etkileyen faktörler: Bir uygulama
Örücü, Edip; Kılıç, Recep; Savaş, Abdullah (2011)Küreselleşme süreci ile birlikte artan rekabet, işletmeleri inovasyon yapmaya zorunlu kılmaktadır. KOBİ’ler değişken müşteri gereksinimlerine hızlı cevap verebilecek esnek bir yapıya sahip olmaları nedeniyle büyük işletmelere ... -
Konaklama işletmelerinde işe alıştırma eğitiminin örgütsel bağlılığa etkisi
Örücü, Edip; Boz, Hakan (2014)Örgütsel bağlılık işgörenlerin davranışlarını etkileyen en önemli değişkenlerden biridir. Ayrıca örgütsel bağlılık işgörenlerin sadakatini, işten ayrılma niyetini, iş performansını ve motivasyonunu tahmin eden önemli bir ... -
Otel çalışanları açısından duygusal zekanın örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi
Örücü, Edip; İzci, Çağrı (2015)Çalışmanın amacı otel çalışanlarının duygusal zekaları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi belirleyerek duygusal zekalarının örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeki etkilerini analiz etmektir. ... -
Örgütlerde işgören eğitimi üzerine bir alan araştırması
Örücü, Edip; Yumuşak, Sedat (2005)Bu araştırmanın amacı kamu kuruluşlarında verilen hizmet içi eğitimin çalışanlar üzerindeki etkilerinin hangi faktörlere bağlı olduğunu saptamaya çalışmaktır. Bu kapsamda Muğla îlinde bazı kamu kuruluşlarında anket çalışması ... -
Örgütsel bağlılık üzerine bir alan çalışması
Örücü, Edip; Kışlalıoğlu, Ruşen Sezen (2014)Günümüzde örgütlerin çalışanlarının bağlılığı, çalışanların başarılı olmaları için önemli olan konulardan biridir. Çalışanların örgüte yönelik tutum ve davranışlarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada, örgütsel bağlılığın ... -
Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Hizmet ve endüstri işletmesi örneği
Örücü, Edip; Kanbur, Aysun (2008)Bu çalışmanın amacı örgütsel-yönetsel motivasyon uygulamalarının çalışanların performans ve verimliliği üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek ve varsa bu etkinin hangi boyutlarda ortaya çıktığını saptamaktır. Günümüz ... -
Telekomünikasyon sektöründe çalişan personelin iletişim becerileri düzeylerinin incelenmesi
Örücü, Edip; Kıvrak, Oğuzhan (2013)Bu çalışmada, insanların iletişimini kolaylaştıran, onlara alt yapı hizmeti sağlayan ve aradaki mesafeleri kısaltan çalışanların iletişim becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca yaş, çalışma birimi, eğitim seviyesi ...