Search
Now showing items 1-10 of 13
Biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları
(2013)
Bu çalışmanın amacı, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Balıkesir Üniversitesi Necatibey ...
Lise 1. sınıf biyoloji dersi "yaşamın temel bileşenleri" ünitesinin analizi ve aşamalılık ilişkisi
(2005)
Öğretmenler, okullarda öğretim programlarının uygulayıcısı konumundadır. Öğretim programları da öğretmenler için önemli bir rehber niteliğinde olup bunların değişen eğitim anlayışına göre yapılması ve tekrar düzenlenmesi ...
Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerinde problem çözme güçlükleri-I: deneyimli kimya öğretmenlerine göre
(2003)
Bu çalışma, ortaöğretim öğrencilerinin kimya dersindeki problem çözme güçlüklerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Balıkesir ilinde yer alan 15 farlı ortaöğretim kurumundan, 35 deneyimli kimya ...
Türkiye'de ilköğretim okullarında VIII. sınıf fen bilgisi dersi uygulamaları: elementlerden bileşik oluşumunun gösterilmesi için yeni bir deneysel yöntem
(2002)
Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim VIII. Sınıf Fen Bilgisi dersinin Maddenin Yapısı bölümünde Atomlar ve Moleküller konusundaki "Elementlerden Bileşik Eldesi" isimli deneysel yöntem incelenmiş ve uygulamadaki ...
Besin zinciri ve besin ağı kavramlarının anlaşılması üzerine kültürler arası bir çalışma: İngiltere ve Türkiye örneği
(2004)
Son yıllarda öğrencilerin fen konularıyla ilgili alternatif düşüncelerinin yada kavram yanılgılarının belirlenmesi üzerine pek çok çalışma yapılmasına rağmen öğrencilerin fen konularını nasıl anladıkları ile ilgili detaylı ...
Orta öğretim kimya derslerinde yapısalcı (constructivist) öğrenme kuramı çerçevesinde "Çekirdek Kimyası" ünitesinin öğretimi
(2000)
Bu çalışmada Çekirdek Kimyası ünitesi, deneme grubu olarak seçilen bir lise 3. sınıftaki 24 öğrenciye zihinde yapılanma kuramıyla anlatılmıştır. Kontrol grubu olarak alınan aynı lisedeki diğer bir lise 3 sınıfındaki 23 ...
Eğitim fakültelerinin yeni yapılanmasının öğrenci boyutu açısından değerlendirilmesi
(2002)
Bu çalışmada, 1999-2000 Eğitim Öğretim Yılı Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi Kimya, Biyoloji ve Fizik Eğitimi Anabilim Dalı I. Sınıf öğrencilerine İlk bölümü 5, ikinci bölümü 10 ve üçüncü bölümü 5 sorudan ...
Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin düzlem ayna konusunda sahip oldukları ön bilgi ve kavram yanılgılarının belirlenmesi
(2010)
Araştırmanın amacı, ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin düzlem ayna konusuna ilişkin ön bilgilerini ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaçla veri toplama sürecinde; “Aynalar Ünitesi Kavramsal Anlama Testi” ile “Yarı ...
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sindirim sistemi konusundaki didaktik kökenli kavram yanılgılarının nedenleri
(2009)
Günümüzde yapılan alan eğitimi araştırmaları ile pek çok konuda öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları belirlenmekte ve bu kavram yanılgılarını gidermek için yeni öğretim stratejileri denenmektedir. Kavram ...