Browsing Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Makale Koleksiyonu by Language "tur"
Now showing items 1-20 of 20
-
Altınoluk'ta turizmin gelişmesini etkileyen sorunlar: Hizmet işletmelerinde bir araştırma
(2011)Altınoluk, potansiyel turistleri herhangi bir destinasyona yönlendiren en önemli unsurlardan biri olan, özellikle iç pazarda "bilinirlik düzeyi" yüksek bir destinasyon olarak ön plana çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle bu ... -
Balıkesir organize sanayi bölgesi KOBİ yöneticilerinin "organizasyon" algıları üzerine bir araştırma
(2007)Bu çalışmada, faktör analizi kullanılarak Balıkesir İli Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren Küçük ve Orta Ölçekli işletme yöneticilerinin “Organizasyon”a bakış açıları tanımlanmaya çalışılmıştır. Ülkelerin ihracat ... -
Belediyelerde hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: Burhaniye belediyesi örneği
(2017)Bu çalışma Balıkesir'in Burhaniye ilçesinde bulunan seçmenlerin yerel yönetim hizmetlerinin kalitesine ilişkin memnuniyet düzeylerini saptamak için gerçekleştirilmiştir. Seçmenlerin memnuniyet düzeyleri üzerinde ki ... -
Destinasyona yönelik müşteri sadakati oluşturmada yöresel mutfak memnuniyeti ve tüketici güveninin rolü: Sakarya/Adapazarı (Türkmen mutfağı) örneği
(Murat Bayram, 2020)Bu çalışmanın amacı, ziyaretçilerin yöresel mutfak memnuniyetinin, destinasyona yönelik duyulan güven ve müşteri sadakati oluşumuna olan etkisinin belirlenmesidir. Günübirlik ya da normal tatil süreci boyunca Sakarya’yı ... -
Dış politikada yumuşak güç unsuru olarak turizm: Özbekistan örneği
(Ege Üniversitesi Türk Dünyası Araştırmaları Enstitüsü, 2020)Uluslararası ilişkiler; ülkelerin, sivil toplum kuruluşlarının, çok uluslu şirketlerin ve birçok aktörün birbirleriyle olan etkileşimini inceleyen bir disiplindir. Dış politika ise söz konusu bu disiplinin bir alt dalıdır. ... -
Engelli müşterilerin konaklama işletmelerine ilişkin etik tutum ve beklentilerinin belirlenmesi
(2016)Bu araştırmanın üç amacı bulunmaktadır. Birincisi, konaklama işletmelerinin ürünlerini yanlış, eksik ya da nötr (olması gereken) bilgi kullanarak sunmalarının engelli müşterilerin etik problem algılama düzeyini değiştirip ... -
Havayolu ulaştırma hizmetlerinin turizm talebi üzerindeki etkisinin belirlenmesi: Edremit ve Güllük körfezi örneği
(Murat Bayram, 2020)Zamanla gelişen havayolu ulaşımı, dünya genelinde en çok talep gören ulaştırma sistemi olarak öne çıkmaktadır. Türkiye’nin de önemli söz sahibi olduğu bu sektör turizm sektörü içinde son derece mühimdir. Bu çalışmada, ... -
Konaklama arz yapısı bakımından turistik destinasyonlarda dış çevre analizi: Ayvalık örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, bölgede faaliyet gösteren konaklama işletmeleri açısından Ayvalık destinasyonunun dış çevre analizinin yapılmasıdır. Ayvalık turizm sektörü verilerinin incelenmesiyle birlikte turizm pazarının ... -
Konaklama tesisi yöneticilerinin kriz yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırılması: Kırıkkale örneği
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Krizler tüm kurumlar üzerinde önemli etkiler oluşturmaktadır. Bu araştırmada kamu sosyal tesisleri ve özel sektör konaklama tesisi yöneticilerinin kriz yönetimi yaklaşımları ele alınarak, bu kurum yöneticilerinin kriz ... -
Nerede o eski mutfaklar
(Sidas Medya A.Ş., 2020)Bu araştırmanın amacı geçmişten bugüne kırsal alanlarda mutfak kültürü öğelerinin değişimini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Balıkesir ili Burhaniye kırsal alanlarında ... -
Otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
(2009)Rekabet ortamında, kalite, ürün fiyatlarının birbirine çok yakın olması, isletmeleri bu ürünlerin satısında farklı pazarlama stratejilerin uygulamaya yöneltmistir. Bu farklı pazarlama stratejileri literatürde modern pazarlama ... -
Sürdürülebilir destinasyon yönetimi için bir model önerisi: Ayvalık örneği
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Destinasyonların rekabet avantajı elde etmek için doğal, kültürel kaynaklarını kontrollü biçimde kullanarak koruması ve sürdürülebilir turizm konusuna önem vermeleri gerekmektedir. Bu noktada; destinasyon yönetimini oluşturan ... -
Tanıtım faaliyetlerinin turizm üzerine etkisinin analizi: ARDL modelden kalıntılar
(Çukurova Üniversitesi, 2020)Çalışmada tanıtım bütçelerinin, turizm geliri ve gelen turist sayısı üzerinde bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada 1984-2017 dönemi Türkiye’nin turizm tanıtım bütçeleri, gelen turist sayısı ... -
Termal otellerde algılanan hizmet kalitesi, memnuniyet ve davranışsal niyetler arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Edremit örneği
(2016)Bu çalışmanın amacı, termal turizme katılan turistlerin hizmet kalitesi algılarının belirlenerek, algılanan hizmet kalitesi boyutlarının memnuniyet üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Ayrıca memnuniyetin geleceğe yönelik ... -
Termal turizmde tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Gönen örneği
(2011)Günümüzde turistik bölgeler arasında yaşanan yoğun rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi, buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli ... -
Tüketicilerin beyaz eşya satın alma karar sürecinde marka algılarına yönelik bir araştırma
(2011)Günümüzde işletmeler arasında yaşanan yoğun rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi, buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli hale ... -
Türk turizminde yükselen destinasyonların konumlandırma stratejilerinin belirlenmesi
(Taki Can Metin, 2021)Bu çalışmanın amacı; Türk turizminde popülerliği gitgide artan turistik destinasyonların konumlandırma stratejilerini belirlemektir. Özellikle sosyal medyanın gücüyle yeni çekim yerlerine yönelik turist tercihleri hızla ... -
Ülke imajının davranışsal niyet ve destinasyon bilinirliğine etkisi: Türkiye’yi ziyaret eden uzak doğulu turistler üzerine bir araştırma
(İrfan YAZICIOĞLU, 2021)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’yi ziyaret eden Uzak Doğulu turistlerin destinasyon imajını belirlemek, bu imajın tekrar ziyaret ile tavsiye etme davranışsal niyetleri ve destinasyon tanınırlığı üzerine etkisini ortaya ... -
Yat limanları hizmet alanlarındaki müşteri memnuniyetinin aidiyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkisi
(Sidas Medya A.Ş., 2020)Bu araştırmanın amacı deniz turizminin önemli alt yapılarından ve işletmelerinden olan yat limanı işletmelerinin hizmet alanlarındaki müşteri memnuniyetinin davranışsal niyetler ve aidiyet üzerindeki etkisini belirlemektir. ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde yöneticilerin liderlik davranış tarzlarının çalışanların örgütsel bağlılıklarına etkisi: Edremit körfezi örneği
(2016)Bu çalışmanın amacı; Edremit körfezinde bulunan yiyecek içecek işletmelerinde yönetici konumunda bulunanların liderlik davranış tarzlarının işletme çalışanlarının örgütsel bağlılıklarına olan etkisinin belirlenmesidir. ...