Search
Now showing items 1-8 of 8
Karikatürün gücü: Yurttaş Kral Louis-Philippe’nin armut krala dönüşümü
(Atatürk Üniversitesi, 2020)
Bu araştırma, La Caricature dergisinde yayımlanan bir karikatür
nedeniyle yargılanan Charles Philipon’un mahkemede basın ve
ifade özgürlüğünü savunurken argümanını örneklemek amacıyla
kullandığı armut imgesi, bu imgenin ...
17. Yüzyıl Hollanda resim sanatından örneklerle janr resmi
(Cordus, 2021)
Sanat tarihinin hemen her dönemindekarşılaşılan günlük yaşam betimlemeleri, janrresmi adı altında 16. yüzyılın sonlarındaHollanda’da ortaya çıkmış ve 17. yüzyıldayaygınlık kazanmıştır. Kökenleri mağararesimlerine kadar ...
Kadın sanatçıların gözünden resimde annelik teması
(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı, annelik temasını eserlerinde işleyen kadın
sanatçıların yapıtlarını incelemektir. Bu yapıtların ilk örnekleri 18. yüzyılda
ortaya çıkmış ve sonrasında örnekler artmaya başlamıştır. Bu nedenle
hazırlanan ...
Yeni medyadan transmedyaya illüstrasyon ve oyun tasarımında periferi
(Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2022)
Zihin dizgesindeki en soyut eşleşmelerden biri olan kavram, yaşam döngüsü içerisinde kendini
görselleşerek var eder. Yeni medya ise görseli temsil eden sosyal ve kültürel klişelerle birlikte
kavramların bir anda gündeme ...
Sürdürülebilir tasarımların aktivizme evrilme sürecinde fedakârlığın rolü: Grafik tasarımda altürist yaklaşımlar
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2022)
Bu çalışma, grafik iletişim dili bağlamında sürdürülebilir tasarımların salt sosyal etkilerinin yanında günümüzde
aktivist bir yaklaşım gündemi de oluşturmaya başladığını gösteren bir araştırmadır. Bu yüzden yaratılan ...
1960 sonrası kadın sanatçıların baskıresimlerinde beden imgesi
(2022)
“1960 Sonrası Kadın Sanatçıların Baskıresimlerinde Beden İmgesi ” adlı bu araştırmada, Nancy Spero, Louis Bourgeous, Kiki Smith, Barbara Kruger, Maria Magdalena Campos Pons, Marilene Oliver’ın beden üzerine düşünüş biçimleri ...
Oyunlaştırma ve oyun içerikli reklamlarda illüstrasyonun etkisi
(2022)
Yaşamın içindeki en temel eğlenme unsurlarından biri olan oyun, ilk çağ insanlarından günümüz post modern bireylerine kadar günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası olmuştur. Bugün ise, çoğu insanın oyun oynama ihtiyacı yeni ...
Grafik tasarımda görseli vurgulamak: Anahtar görsel reklamcılığı
(2022)
Dijital teknolojilerin gelişmesi ve etkileşimli interaktif sanat çalışmalarının artışı, pazarlama ve satış stratejileri, tasarımların reklamlarda ve pek çok marka arasında gösteriminde farklı bir arayışın ortaya çıkmasını ...