Biyoloji öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin karşılaştırılması
Künye
Bayboz, Özge. Biyoloji öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015.Özet
Bu çalışmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi 5.Sınıf biyoloji öğretmen adayları(BÖA) ile pedagojik formasyon eğitimi alan biyoloji öğretmen adaylarının (PFBÖA) pedagojik alan bilgilerini karşılaştırmaktır. Biyoloji öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgileri karşılaştırılırken; konu alan bilgileri, öğretim-strateji-yöntem-teknik bilgileri,ölçme ve değerlendirme bilgileri incelenmiştir. Çalışma grubundaki; 50 kişi 5.Sınıf biyoloji öğretmen adayı, 54 kişi formasyon grubu biyoloji öğretmen adayıdır. Çalışmada nitel ve nicel yöntemler birlikte kullanılmıştır. Veriler; iki başarı testi, bir anket, 5E ders içeriği formu ve görüşme ile toplanmıştır. Nicel veriler SPSS 17.0 istatistik programı ile , nitel veriler ise betimsel ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda BÖA ve PFBÖA arasında konu alan bilgisi ve öğretim-strateji-yöntem-teknik bilgisi bakımından istatiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. BÖA'nın PFBÖA'dan ölçme ve değerlendirme bilgisi bakımından daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this study is to compare pedagogical knowledge of 5 th grade prospective biology teachers on Biology Education Department of Necatibey Faculty of Education and prospective biology teachers on formation program following Biology Department of Faculty of Arts and Sciences at Balikesir University.While comparing pedagogical content knowledge of prospective biology teachers'; field information, knowledge on teaching methods,strategies and techniques, knowledge on testing and evaluation have been researched. The study sample includes 50 prospective biology teachers on 5th grade and 54 prospective biology teachers on formation program.Data were collected with twosuccessfultest,aquestionnaireand interview form 5 to course content. Quantitative data with SPSS 17.0 istatistical software, thedatawere analyzed withdescriptiveandqualitativecontent analysis. At the end of the study, it has been revelead that there is not any difference between prospective Biology teachers' and prospective teachers' in pedagogical formation group in terms of knowledge of field information and teaching strategy method and technical knowledge. The 5th grade prospective Biology teachers measurement and evaluationin formation has been found tobe more successful.