Yazar "Çevik, Deniz Beste" için listeleme
-
Armoni dersine ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi
Çevik, Deniz Beste (2011)Bu çalışmanın amacı armoni dersine yönelik tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin ilk hali 40 madde olarak geliştirilmiş olup 3 boyuttan oluşmaktadır: Bunlar; armoni dersinin faydaları, armoni dersi ile ilgili sıkıntılar ve ... -
Armoni eğitimi neden zordur?
Problem Durumu: Eğitim Fakültelerinde armoni dersi temel derslerden birisidir. Bu ders, hem teorik hem de uygulamalı olarak işlenmektedir. Uygulamalar kuramsal bilgilerle destelenirken, kuramsal bilgiler ise uygulamalarla ... -
Müzik öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenlere göre problem çözme becerileri
Çevik, Deniz Beste (2011)Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 70 öğretmen adayı üzerinde ... -
Müzik öğretmeni adaylarının eşlik dersine bakış açıları ile derste zorlandıkları konulara ilişkin çözüm önerileri
Çevik, Deniz Beste (2011)Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin eşlik dersi hakkındaki görüşlerini alınarak, bu derste zorlandıkları konular, zorlanmalarının sebepleri ve ... -
Postmodern düşünce çerçevesinde müzik sanatı
Çevik, Deniz Beste (2010)Bu çalışmada, ilk başta postmodernizm kavramı ve tarihsel yönü ile bu süreç içerisinde ortaya çıkan değişim ele alındıktan sonra müzik kavramının tanımı üzerinde durulmuştur. Daha sonra, postmodern müzik başlığı altında, ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi
Çevik, Deniz Beste (2011)Araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin cinsiyete, sınıf düzeyine ve yaşlarına göre incelenmesidir. Araştırmaya, 163 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Veri toplama aracı ...