Yazar "Aymankuy, Yusuf" için listeleme
-
4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde banket (ziyafet) hizmetleri yönetimi (Ankara ilinde bir uygulama)
Sönmez, Reyhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Her insan daima en iyi hizmeti almayı ister. Konaklama işletmeleri de bu felsefeden yola çıkarak en iyi hizmeti müşterilerine sunmayı hedef olarak kabul eder. Bunun için konaklama işletmeleri insanlara, konaklama, ... -
Ailelerin turistik ürün satın alma karar sürecinde çocukların rolü (yerli turistler üzerinde bir araştırma)
Aymankuy, Yusuf; Ceylan, Uğur (2013)Bu çalışmanın amacı, ailelerin tatil satın alma karar sürecinde çocukların ne ölçüde etkili olduklarını tespit etmektir. Ailelerin tatilleri ile ilgili değerlendirme ve satın alma kararlarında çocukların karar sürecine ... -
Akademisyen gözüyle turist sağlığı ve turist güvenliği
Balkaner, Selin Yılmaz; Aymankuy, Yusuf (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Turistler, tatil planlarını yaparken ekonomik, sosyolojik, psikolojik ve demografik birçok faktörün etkisi altında kalmaktadırlar. Bu faktörlerden önce bireyler, tüm kararlarında öncelikle sağlıklarını ve güvenliklerini ... -
Balıkesir ili Sındırgı ilçesinin yavaş şehir (cittaslow) açısından değerlendirilmesi
Keskin, Hilal; Aymankuy, Yusuf (2017)Yerel kimliklerini ve mimari dokularını yitirmekte olan kentler, yöresel değerlerini, tarihi dokularını ve çevrenin korunmasını ikinci plana atabilmektedirler. İtalya’dan başlayıp tüm dünyaya yayılan Sakin/Yavaş ... -
Beş faktör kişilik özelliklerinin iş doyumu ve yaşam doyumuna etkisi: Turist rehberleri üzerine bir araştırma
Deveci, Bahar (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Turist rehberlerinin mesleklerini başarılı bir şekilde icra etmesi için birtakım özelliklere sahip olması gerekmektedir. Bu özelliklerin ortaya çıkmasında ise kişilik önemli bir role sahiptir. Kişiliğin aynı zamanda iş ... -
Coğrafi işaretli yöresel gıdaların turistik destinasyon pazarlamasına etkileri – Balıkesir ili örneği
Keskin, Hilal (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Geçmişten günümüze dünyamızda; teknolojik, ekonomik, politik, sosyal, bilimsel pek çok yenilik ve değişiklikler meydana gelmiştir ve bu değişimler yaşanmaya devam edecektir. Küreselleşme ile hızla artan bu yenilik ve ... -
A conceptual assessment on the importance of employee happiness in tourism enterprises
Demirbulat, Özge Güdü; Saatcı, Gencay; Aymankuy, Yusuf (İdeal Kent Yayınları, 2019)Employees must do their work voluntarily with love and in happiness to ensure working with the same extent of excitement each day within the premises of their workplaces where they spend the most efficient and longest ... -
Çevresel tutumların satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Potansiyel yerli turistler üzerinde bir araştırma
Aymankuy, Yusuf; Polat, Eray; Buzlukçu, Cemali; Aymankuy, Şimal Yakut (Akademik Bakış, 2016)Günümüzde artan çevresel sorunlar tüketicilerin çevreye daha duyarlı hale gelmesine ve tüketim tercihlerinin çevreye duyarlı ürünler yönünde değişmesine neden olmuştur. Bu hususun turistik tüketiciler için de geçerli olduğu ... -
Çocuklu ailelerin masalların konaklama işletmelerinde kullanılmasına dair görüşleri
Aymankuy, Yusuf; Aymankuy, Şimal Yakut; Kütüklü, Damla; Demir, Beste (Balıkesir Üniversitesi, 2023)Somut olmayan kültürel miras unsurları (SOKÜM), toplumların kendilerine özgü yönlerini yansıtmaktadır. Toplumların farklı yönleri ile kimliklerinin benzersizliklerini ortaya koymalarında SOKÜM unsurlarının varlığı önem ... -
Effect of product brand logos on marketing and the study of brand logos
Aymankuy, Yusuf; Doğdubay, Murat; Aymankuy, Şimal; Sarıoğlan, Mehmet (Detay Yayıncılık, 2010)In a world of globalization today, enterprises present millions of products. In order to gain a competitive advantage, enterprises provide the consumers with an unlimited data flow concerning their products by means of ... -
Gastronomi turizminin gelişimine yerel halkın katılım düzeyinin belirlenmesi: Şanlıurfa örneği
Eraslan, Onur (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Yerel halk ile gastronomi turizmi etkileşiminin sonuçları, bir destinasyondaki gastronomi turizmi faaliyetlerinin geliştirilmesi açısından son derecede önemlidir. Turizm destinasyonlarında gerçekleşen yerel halk ve turist ... -
Gastronomi ve mutfak sanatları bölümü akademik personelinin eğitim profili: Devlet üniversiteleri üzerine bir araştırma
Deveci, Bahar; Deveci, Bilal; Aymankuy, Yusuf; Aymankuy, Şimal Yakut (Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Bu çalışmanın amacı, gastronomi ve mutfak sanatları bölümündeki akademik personelin eğitim durumunun ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda akademik personellerin lisans, yüksek lisans, doktora eğitimleri ve unvanları ... -
Herşey dahil sistem içerisinde a la carte restoranlara ilişkin yerli turist değerlendirmeleri
Güzel, Alev (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Tüketicilerin ürün ve hizmete olan beklentilerinin ön plana çıktığı günümüzde, bireylerin kendilerini özel hissetme arzusu, sosyalleşme durumları, farklı ortamda bulunma arzusu gibi faktörler temel ihtiyaçlardan daha fazla ... -
Kadın turist ve risk konulu çalışmaların bibliyometrik analizi
Özyürek, Semahat Göker; Aymankuy, Yusuf (Aydın Ünal, 2024)Turizm pazarının cinsiyete göre bölümlenmesi nispeten yenidir ve kadın turistler turizm endüstrisi içinde çok önemli bir tüketici segmenti haline gelmiştir. Kadınların seyahate katılım ve tüketiminde giderek daha aktif ... -
Konaklama işletmelerinde kitlesel pazarlamadan niş pazarlamaya dönüşüm (Marmaris'teki 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmeleri yöneticilerine yönelik bir uygulama)
Erdoğmuş, Merve Sabiha (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Ülkemizde ve dünyada turizm, ülke ekonomilerinin gelişimine önemli katkılar sağlayan bir sektördür. Son yıllarda her alanda yaşanan ekonomik, kültürel, siyasi ve demografik değişimler kuşkusuz turizm sektöründe de etkilerini ... -
Konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri departmaninin müşteri şikâyetlerini önlemeye etkisi
Kola, Hale (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüz iş dünyasındaki artan rekabet ortamı tüm sektörleri etkisi altına almaktadır. İşletmelerin ticari varlıklarının devam ettirmesi ve rakip işletmelere karşı rekabet üstünlüğünü kurması onları değişim olgusuna itmektedir. ... -
Lisans düzeyinde gastronomi eğitimi ve bu bölümlerde görev yapan akademik personelin analizi
Aycı, Esra (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde, dünyada ve dolayısıyla ülkemizde de giderek önemi artan, aynı zamanda etki alanı genişleyen, gastronomi bilimine olan ilginin arttığı gözlemlenmektedir. Her geçen gün yenilenen ve bünyesinde farklı alanları da ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimindeki staj uygulamasına öğrenci ve akademisyenlerin bakışları (BTİOYO'da uygulama)
Aymankuy, Yusuf; Tetik, Nuray; Girgin, Göksel Kemal; Aymankuy, Şimal Yakut (Sakarya Üniversitesi, 2013)Turizm eğitiminin başarısında rol oynayan önemli faktörlerden biri staj uygulamalarıdır. Okullarda uygulama imkânının sınırlı olmasından dolayı staj uygulamaları, öğrencilerin öğrendikleri teorik bilgileri ... -
Muhasebe meslek mensuplarının meslek etiğine yaklaşımları ve Balıkesir il merkezinde bir uygulama
Aymankuy, Yusuf; Sarıoğlan, Mehmet (Balıkesir Üniversitesi, 2005)Muhasebe meslek mensuplarının gerçekleştirdikleri muhasebe kayıtları sonucunda hazırlanan mali tablolar, günümüzde işletme dışında yer alan taraflar için de büyük önem ifade etmektedir. Öyle ki işletmeye kredi verecek ... -
Mutfak departmanına yönelik tutum: Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencileri üzerine bir araştırma
Deveci, Bilal; Deveci, Bahar; Karaman, Nilgün; Aymankuy, Yusuf (Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2017)Turizm endüstrisi için çok önemli bir gelir kaynağı ve turistik varış noktaları için çekicilik unsuru olan mutfak, ülke kültürünün tanıtılmasında önemli bir yere sahiptir. Günümüzde mutfak çalışanları turizm endüstrisin ...